ICT Café over CRM voor goede doelen

| PAX, Utrecht

Dit ICT-café gaat over het klantenbeheersysteem oftewel Customer Relation Management (CRM), een onderwerp waar we veel vragen over krijgen.

Drie partijen zullen met ons delen waar een goed CRM-systeem voor goede doelen aan zou moeten voldoen. Het gaat om twee commerciële partijen die hun applicatie hebben aangepast voor goede doelen: Salesforce.org en Afas (via het Longfonds). En Nexios vertelt over het beheersysteem dat het ontwikkelde voor het Rode Kruis.

We verwachten dus drie visies op CRM voor goede doelen op basis van de volgende vragen/onderwerpen:

  1. Waar zou een CRM voor goede doelen aan moeten voldoen?
  2. Voorbeelden van aanpassingen die zijn gedaan om het commerciële product aan de wensen van goede doelen aan te passen (denk hierbij ook aan ‘kids programma’s, donateursacties of project-bezoek-reizen)
  3. Hoe betrek je de moderne Nederlander die zich niet wil binden als donateur, maar die wel wil geven en hoe ondersteunt het CRM-product dat?
  4. Zijn er mogelijkheden om (plaatselijke of overzeese) vrijwilligers te registreren en te faciliteren?
  5. Connecties / koppelmogelijkheden in een CRM voor goede doelen (bijv. informatie van en aan sponsoren - IATI rapportages - etc.).
  6. Zijn er mogelijkheden voor (buitenlandse) partners bij projecten waarin wordt samengewerkt?
  7. Tips en tricks voor goede doelen voor een eventueel selectietraject.

De drie partijen geven een korte presentatie met als achterliggende vraag: waarom en waarvoor zijn de betreffende oplossingen geïmplementeerd?

Wanneer je nog andere onderwerpen hebt dan horen we dat graag (via info@goededoelennederland.nl).

Na een korte koffiebreak is er gelegenheid tot vragen stellen en uitwisseling van ervaringen.

Aanmelden
Aanmelden kan via info@goededoelennederland.nl

Locatie
De bijeenkomst vindt plaats bij PAX in Utrecht (Sint Jacobsstraat 12, 3511 BS).

Stel een vraag

Anjelène van Vliet

beleidsmedewerker
06- 52 34 50 47
Email