Goede doelen starten campagne over bespreekbaar maken van nalaten aan goed doel

Vandaag starten 89 samenwerkende erkende goede doelen de voorlichtingscampagne ‘Toegift’. De campagne is gericht op het bespreekbaar maken van het onderwerp ‘nalaten aan het goede doel’ en start met een televisiecommercial, een website www.toegift.nl en een onlinecampagne op diverse sites en sociale media.

De kern van de campagne is dat veel mensen, van jong tot oud, zich weleens hard maken voor de goede zaak. Dat kan groots of heel bescheiden. Eenmalig of levenslang. Bij leven. Of daarna, door met een ‘Toegift’ een vervolg te geven aan wat iemand bij leven al belangrijk vond. Als je overweegt na te laten aan een goed doel, bespreek dit met je naasten. Op www.toegift.nl is meer informatie te vinden.

Doel van de campagne: bewustwording en bespreekbaar maken
Het doel van de campagne is om mensen bewust te maken van deze mogelijkheid en te inspireren het gesprek hierover met hun naasten aan te gaan. Onderzoek toont aan dat steeds meer mensen het mooi vinden dat wordt doorgewerkt aan hun ideaal, ook als ze er niet meer zijn. Het aantal mensen dat overweegt om na te laten aan een goed doel groeit. Tegelijkertijd hebben veel mensen die open staan voor het idee, het nog niet geregeld. Met deze campagne willen we mensen inspireren om hun ‘Toegift’ bespreekbaar te maken met hun naasten.      

Hoe loopt de campagne?
In de televisiecommercial worden mensen opgeroepen om de website toegift.nl te bezoeken. Daar wordt uitgelegd hoe met een ‘Toegift’ idealen kunnen voortleven. Er zijn inspirerende verhalen te vinden van mensen die, samen met hun naasten, deze keuze al hebben gemaakt.   

De campagne zal meerdere jaren gaan lopen. Nu via een televisiecommercial en online, in een latere fase kunnen hier nog andere kanalen bij komen. Bovendien voeren de deelnemende goede doelen campagne via hun eigen kanalen.

De campagne is een initiatief van 89 erkende, goede doelen die werken aan maatschappelijke doelen op het gebied van gezondheid, internationale samenwerking, milieu, welzijn, cultuur en dierenbelangen in binnen- en buitenland. Alle deelnemers zijn erkende goede doelen. Dat betekent dat ze aan strenge kwaliteitseisen voldoen en zich laten controleren door de toezichthouder van goede doelen.

Klik hier voor het persbericht over de lancering van de campagne. 

 

Laatste Nieuws
Meer nieuws