Jaaroverzicht 2016 Goede Doelen Nederland

Met trots kijken wij terug op 2016 als een mooi jaar waarin we als vereniging veel hebben bereikt en waar jouw organisatie nu en straks profijt van zal hebben. Een greep uit de diverse resultaten:

Erkenningsregeling en brede werking
In 2016 is de Erkenningsregeling ingevoerd. Mede door de aanhoudende inzet van Goede Doelen Nederland zijn met de overheid afspraken gemaakt over een brede werking van de erkenning. Geen bemoeienis via wetgeving, maar stimuleringsmaatregelen op basis van vertrouwen in een professionele zelfregulerende sector.

Korte actienummers en Acceptgiro
Ook hebben we bereikt dat de korte actienummers van goede doelen gehandhaafd blijven en zetten we dit jaar in op een langer voortbestaan van de Acceptgiro. Beiden belangrijke randvoorwaarden voor publieke steun.

Groei van Goede Doelen Nederland
Eind 2016 telt de vereniging maar liefst 151 leden. Een vereniging waar kennis uitgewisseld wordt en waar leden elkaar ontmoeten. In 2016 hebben we in verengingsverband hiervoor 56 kennissessies en bijeenkomsten georganiseerd.

Meer gebruik van diensten
Leden hebben wederom meer gebruik gemaakt van onze diensten: meer geprofiteerd van inkoopvoordelen, meer Socutera-spots ingekocht en meer kijkers bereikt. Bureau Nalatenschappen telt inmiddels 21 deelnemers. In 2016 is GEEF-mobiel overgedragen aan de markt.

Klik hier voor het jaaroverzicht 2016.