Onderzoek Innovatie & fondsenwerving

In 2014 hebben wij onderzoek gedaan naar de uitdagingen, behoeften en wensen van onze leden met betrekking tot innovatie en fondsenwerving. 

De belangrijkste bevindingen:

  • Tweederde van de organisaties verwacht de komende drie jaar meer inkomsten uit eigen fondsenwerving te realiseren. Opmerkelijk is dat vrijwel alle organisaties de toenemende druk op traditionele wervingsmethoden erkennen, maar slechts één derde van de respondenten aangeeft planmatig te innoveren. 
  • Het optimaal inzetten van de kanalen online en social media vormen de grootste uitdagingen. Het mobiele kanaal krijgt nog weinig aandacht. Wel bestaat er brede belangstelling voor de mogelijkheden van GEEF-mobiel. Vooral de optie van flexibel doneren wekt interesse. 
  • Het vinden van nieuwe methoden voor het werven van structurele donateurs, het bevorderen van loyaliteit en behoud en het aangaan van strategische samenwerking met het bedrijfsleven vormen een grote uitdaging. 
  • Er is grote behoefte aan de uitwisseling van kennis en best practices. En de bereidheid om zelf informatie te delen is groot (85%). 

 

Alleen leden Login om meer te lezen.

Stel een vraag

Richard Groenewoud

Hoofd Diensten
06 - 17 42 37 70
Email
Documenten

Versterk jezelf, je organisatie en de sector!

Word lid

Lees meer