De Hartstichting vernieuwt haar collecte met Tikkie en QR iDEAL-codes

Deze week zijn er weer 50.000 collectanten van de Hartstichting de straat op om geld op te halen voor goede doelen. Dit jaar niet alleen via de traditionele collectebus, maar ook via Tikkie QR-codes en iDEAL QR-codes.

Collecte: eenvoudiger en persoonlijker
David Verschoor, Hoofd Marketing, Partnerships en Communicatie bij de Hartstichting: “De jaarlijkse collecteweek is voor de Hartstichting een onmisbare bron van inkomsten. Met vernieuwende en digitale vormen van collecteren maken wij het voor mensen eenvoudiger om te collecteren en te doneren. Daarnaast wordt collecteren steeds persoonlijker. Dit jaar is het mogelijk een collectant te sponsoren of via Tikkie je vrienden en kennissen te mobiliseren. Als je van een bekende hoort waarom hij of zij collecteert, bijvoorbeeld vanuit een persoonlijke ervaring, zullen mensen naar verwachting eerder doneren. We denken dat dit de donaties ten goede komt.”

Geven via QR-codes
De QR-code is een goed alternatief voor mensen die geen kleingeld in huis hebben. Dit jaar heeft de Hartstichting iedere collectebus uitgerust met een Tikkie QR-code en een iDEAL QR-code. Op deze manier kunnen mensen ook via hun mobiele telefoon geven. De gever kan eenvoudig geld overmaken door de QR-code te scannen met de mobiele telefoon. Om deze manier van collecteren mogelijk te maken, werkt de Hartstichting samen met de terugbetaalapp Tikkie van ABN AMRO en Buckaroo als betaalprovider. Zo heeft Tikkie, om de collecte van de Hartstichting optimaal te ondersteunen, de QR-scanner opgenomen in haar App.

Wil je weten hoe het werkt? Scan de code en ervaar het zelf. De Tikkie QR-code kan gescand worden door de Tikkie App, de QR-codescanner op je telefoon of via de smartphone camera. De iDEAL QR-code kan gescand worden via de iDEAL QR-App, de Mobiel Bankieren App van de Rabobank en Knab Bank. Voor meer informatie en een instructiefilm over het scannen van de iDEAL QR-code kijk dan hier.

Online collecteren via Tikkie
Voor de collectant die meer contacten in zijn of haar telefoon heeft dan in de eigen buurt, is er het digitaal collecteren. Ook hier speelt Tikkie een belangrijke rol. Op www.hartstichting.nl/mobiel kan de digitale collectant een online collectebus aanmaken. Doordat Kentaa een koppeling heeft gemaakt tussen het platform online collecteren, Digicollect en Tikkie, kunnen de digitale collectanten nu met één druk op de knop vanuit deze digitale collectebus al hun persoonlijke contacten een Tikkie-donatieverzoek sturen.

Meer informatie over deze innovaties is te lezen op de website van de Hartstichting: www.hartstichting.nl/ikcollecteer. De onderstaande partners van Goede Doelen Nederland hebben de innovaties mogelijk gemaakt. Voor vragen over deze ontwikkelingen kun je gerust contact opnemen met:

Hartstichting
Ronald Schouten
Teammanager Acties & Evenementen
06-24882925
ro.schouten@hartstichting.nl

ABN AMRO MeesPierson Instituten & Charitas en Tikkie
Rob Peelen
06-13491932
rob.peelen@nl.abnamro.com

Kentaa
Marc Schoutens
06-54951066
marc.schoutens@kentaa.nl
www.kentaa.nl

Buckaroo
Alexander van Leeuwen
063 727 06 20
a.leeuwen@buckaroo.nl
www.buckaroo.nl/

Ledenberichten
Meer ledenberichten