Commissie Marketing

De commissie adviseert gevraagd en ongevraagd het bestuur van de Goede Doelen Nederland over ontwikkelingen of onderwerpen m.b.t. marketing en fondsenwerving.

  • bespreken van ontwikkelingen of onderwerpen die de totale marktpositie van de aangesloten organisaties beïnvloeden
  • coördinatie van informatie aan leden
  • bepalen of t.b.v. of m.b.t. bepaalde ontwikkelingen of onderwerpen Goede Doelen Nederland actie - lobby, regulering, services - wenselijk of noodzakelijk is en hierover zonodig het bestuur adviseren

ACTIVITEITEN/ONDERWERPEN

Voor 2017 en verder zijn de volgende speerpunten vastgesteld:

  • innovatie
  • binding
  • ethiek/transparantie

Daarnaast is de commissie betrokken bij onderwerpen als direct dialogue, het Bel-me-niet-register, spelregels voor fondsenwervingsinitiatieven van derden en wet- en regelgeving.

COMMISSIELEDEN

  • Rian Binnendijk (Kerk in Actie)
  • Christine van Blitterswijk (Goede Doelen Nederland) 
  • Gosse Bosma (Goede Doelen Nederland)
  • Hester Dijk (Hartstichting)
  • Bas Klaassen (SOS Kinderdorpen)
  • Brecht Janssen, voorzitter commissie (Longfonds)
  • Gijs Pelser (Plan Nederland)