8e editie van College Tour

De 8e editie van 'College Tour' gaat over inclusief communiceren Hoe doe je dat?

Hoe zorgen we dat we in ons taal- en beeldgebruik en in onze communicatie-uitingen inclusief communiceren? Daar zal Hanan Challouki, expert in inclusieve communicatie, ons antwoord op bieden tijdens een nieuwe College Tour op 25 oktober. De Nederlandse samenleving is heel divers en goede doelen organisaties hebben contact met veel verschillende mensen en bereiken een diverse achterban. Communicatie waarbij iedereen zich gezien en begrepen voelt, is daarbij van groot belang. En communicatie die iedereen op een gelijke manier aanspreekt. Hier zal Hanan ons in verder helpen.

Leeftijd, achtergrond, gender of bijvoorbeeld fysiek of mentaal vermogen; het mogen geen factoren zijn die uitsluiten. Niet-inclusieve teksten en campagnes zijn net zo not done als dt-fouten. Hoe zorgen we dat er niet onbedoeld wordt bijgedragen aan gevoelens van uitsluiting of het versterken van vooroordelen en stereotyperingen tussen burgers? Zijn we voldoende bewust van onze eigen positie en aannames en weten we de verbinding te maken ook met groepen die niet ‘op onszelf lijken’ of die wellicht andere waarden hebben? En als we denken aan ‘geef & leefgedrag’ en het creëren van betrokkenheid voor duurzame en sociale verandering, richten we ons altijd op dezelfde bekende groepen of weten we ook een brede diverse groep aan te trekken?

Hanan biedt een heldere definitie van inclusieve communicatie, die wij altijd in het achterhoofd kunnen houden. Daarnaast deelt ze de belangrijkste do's and don'ts binnen communicatie en diversiteit, geïllustreerd met voorbeelden. Verder geeft Hanan praktische tips om zelf aan de slag te gaan met inclusieve communicatie. Tenslotte krijg je uiteraard de kans om vragen te stellen over diversiteit en communicatie en uiteraard de bovenstaande onderwerpen.

Onze hoofdgast Hanan Challouki
"Inclusion is not such an easy process. But nothing worthwhile ever is."

In 2021 werd haar boek 'Inclusieve Communicatie: Alles wat je moet weten om een divers publiek te bereiken' gepubliceerd. Ze is trainer in inclusieve communicatie, maakt podcasts, heeft haar eigen bureau genaamd Inclusified opgericht en geeft regelmatig les aan de Hogeschool. Ook is Hanan verschenen in verschillende tijdschriften zoals Forbes, BBC World en De Tijd. Na haar afstuderen in de master Strategic Communication heeft ze een visie ontwikkeld voor marketing en communicatie in een super diverse wereld.

Locatie IJzaal
Pakhuis de Zwijger, Amsterdam

Programma
14.30 uur Inloop
15.00 uur College Tour
16.30 uur Netwerkborrel
17.30 uur Einde

Aanmelden
Inschrijven kan via Eventbrite (alleen voor leden van Goede Doelen Nederland en Partos). Dit is een bijeenkomst waarvoor wij een eigen bijdrage vragen van €25,- per persoon. Dit is inclusief een drankje en een hapje.

College Tour (naar idee van NTR) is een interactieve netwerkbijeenkomst voor communicatieprofessionals bij goede doelen. Er kan naar hartenlust vragen gesteld worden aan een prominent op het gebied van communicatie.

Contact?
Kyra van der Meulen (Goede Doelen Nederland) vandermeulen@goededoelennederland.nl / 06 523 821 48
Sera Koolmees (Partos) sera@partos.nl / 06 250 517 89