Marketing & fondsenwerving Bedrijfsvoering & financiën

AVG training (voor beginners)

Privacywetgeving speelt een belangrijke rol in de praktijk van de goede doelen. En vooral bij de werving en benadering van donateurs, zakelijke relaties en andere doelgroepen. Het is dan ook van belang je goed bewust te zijn van de, verplichtingen van je organisatie en van de rechten van degenen wiens persoonsgegevens je ontvangt en verwerkt. Maar waarmee moet je allemaal rekening houden? En hoe pas je je bestaande processen aan zodat deze AVG-proof zijn? In deze training worden de belangrijkste verplichtingen uit de AVG besproken en bekijken we onder meer welke regels er zijn voor e-mailmarketing, telemarketing en de inzet van commerciële partijen in je werk. Aan de hand van de door deelnemers ingebrachte praktijkvoorbeelden bespreken we de theorie uit de AVG en leer je deze toepassen binnen je eigen organisatie.

Deelnemers
De training is bestemd voor medewerkers van goede doelen die een verantwoordelijkheid hebben ten aanzien van de AVG en/of voor wie privacyvraagstukken deel uit maken van het werk, zoals fondsenwervers of databasemarketeers. Deze training is vooral zeer geschikt voor medewerkers die werkzaam zijn bij kleinere organisaties of medewerkers voor wie het vakgebied nieuw is en door deze training leren kennen met welke privacy regels rekening gehouden moet worden

Kosten
De deelnemersprijs bedraagt € 230 ,- incl. lunch. Het minimum aantal deelnemers is 12 personen. Het maximum is 15 deelnemers. Als je vragen hebt, kun je contact met ons opnemen met Jur Venema via venema@goededoelennederland.nl.

Datum en locatie
Deze training vindt plaats op maandag 13 november 2023 op kantoor bij Goede Doelen Nederland, van 09.30 (inloop vanaf 09.00 uur) tot 16.00 uur. Kijk hier voor informatie over route en bereikbaarheid.

Wat behandelen we?

  • Wat zijn jouw belangrijkste prioriteiten uit de AVG en hoe pas je die toe in jouw praktijk?
  • Wanneer voldoet je website aan de AVG? We bespreken de eisen aan het privacy statement en de cookieverklaring; wat moet hierin staan?
  • De actuele regels rondom telemarketing, e-mailmarketing en direct marketing (post). Wanneer heb je een klantrelatie en welke voordelen biedt dit? Wanneer heb je toestemming nodig en wanneer mag je je doelgroep zonder toestemming mailen en bellen?
  • Hoe lang mag je persoonsgegevens bewaren en met wie mag je ze delen?
  • Wanneer moet je een verwerkersovereenkomst afsluiten en hoe zit het met gegevensopslag buiten Europa?
  • Ruimte voor door jou ingebrachte casuïstiek en vragen over privacy die binnen jouw organisatie leven. Hoe passen collega goede doelen de regels toe en wat leer je van elkaar?
  • En tot slot: hoe blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen en wat kun je met de Autoriteit Persoonsgegevens?

Over de trainer
Marianne Mathlener is privacy adviseur en begeleidt organisaties bij de implementatie van de privacywetgeving in de organisatie. Op dit moment is ze privacy officer en functionaris gegevensbescherming voor verschillende goede doelen, geeft advies over privacy vraagstukken en helpt medewerkers van goede doelen met het vertalen van de wet naar concrete maatregelen. Haar aanpak bestaat uit een praktische benadering en het concreet toepasbaar maken van lastige regels uit de richtlijnen en wetgeving, voor mensen die niet dagelijks met deze materie bezig zijn.

Annuleringsvoorwaarden
Let op: bij annulering vanaf twee weken vóór de training ben je 50% van de kosten verschuldigd en bij annulering vanaf één week vóór de training ben je 100% van de kosten verschuldigd. Je kunt je wel laten vervangen door een collega. Bij aanmelding ga je automatisch akkoord met deze annuleringsvoorwaarden. Goede Doelen Nederland behoudt zich het recht voor de training te annuleren bij onvoldoende aanmeldingen.

Inschrijven