Marketing & fondsenwerving

Digital Talk Telemarketing: Hoe om te gaan met de verruiming van het begrip klantrelatie voor goede doelen

Op 1 juli 2021 treedt de wetswijziging van de Telecommunicatiewet (Tw) in werking. Consumenten mogen vanaf dan alleen gebeld worden voor commerciële, charitatieve en ideële doeleinden wanneer zij daar expliciete toestemming voor hebben gegeven, óf als er sprake is van een klantrelatie. Voor goede doelen wordt het begrip klantrelatie verruimd, zodat het voor hen mogelijk blijft om (naast donateurs) vrijwilligers en deelnemers aan een manifestatie telefonisch te benaderen voor steun of hulp.

Goede Doelen Nederland en DDMA organiseren samen een Digital Talk over de betekenis van deze verruiming zodat goede doelen goed voorbereid zijn op de wetswijziging.

Programma
Tijdens deze Digital Talk gaan we in op de vraag hoe jouw organisatie om moet gaan met deze verruiming. Daarbij zullen we eerst schetsen wat de juridische kaders zijn om vervolgens aan de hand van praktijkvoorbeelden te kijken hoe je hier invulling aan kunt geven.

Sprekers

  • Victor Herfs, Directeur (DGA Het Customer Care Center)
  • Mark Drukker, Marketing coördinator (Nederlandse Hartstichting)
  • Sara Mosch, Legal Counsel (DDMA)
  • Jelmer Slager, Commercieel manager (Christal)

Datum: Woensdag 30 juni
Tijdstip: 15:00 – 16:30 uur
Locatie: Online
Kosten: Gratis voor leden van Goede Doelen Nederland en DDMA