Marketing & fondsenwerving

Kennissessie Duurzame toekomst van telemarketing

Tijdens de kennissessie ‘Duurzame toekomst van telemarketing’ staat de vraag centraal: Hoe zorgen we ervoor dat dit kanaal toekomstbestendig blijft?

Programma
Telemarketing is een belangrijk kanaal voor goede doelen om hun donateurs en sympathisanten te benaderen voor steun. Uit ons eigen onderzoek Wervingslandschap in kaart (2020) blijkt dat het wervingskanaal telemarketing na e-mail, geadresseerde en gepersonaliseerde direct mailing en social media campagnes, het meest gebruikte kanaal is.

Patrick Jordens heeft de wijziging van de Telecommunicatiewet met het opt-in regime dat op 1 juli a.s. ingevoerd wordt, aangegrepen om het afgelopen jaar onderzoek te doen naar de toekomstbestendigheid van telemarketing. Hij heeft hierover een boek geschreven: ‘Bel me wél’. Patrick geeft hierin antwoorden op vragen als:

  • Wat betekent deze wet voor de toekomst van telemarketing?
  • Hoe richt je (voorbij de wetgeving) dit kanaal duurzaam en succesvol in?
  • Zijn er meer stappen nodig om dit kanaal toekomstbestendig te maken?

Op 8 juli vertelt Patrick over de bouwstenen voor een duurzame toekomst van telemarketing. Ook deelt hij een aantal tips en best practices voor een succesvolle telemarketingpraktijk.

Patrick heeft voor het onderzoek met diverse relevante partijen uit het telemarketingveld gesproken, onder andere met Bart van Kuijk van Amnesty International en Lars Arnoldussen van Natuurmonumenten. Bart van Kuijk van Amnesty International deelt tijdens de kennissessie zijn visie op de duurzaamheid van telemarketing voor goede doelen en zijn ervaringen vanuit de praktijk.

Datum: Donderdag 8 juli
Tijdstip: 13.00 – 14.00 uur
Locatie: Via Zoom
Kosten: Gratis voor leden van Goede Doelen Nederland en NLFL.

Over de sprekers
Patrick Jordens is ondernemer en gastdocent marketing, dataprivacy en ethiek aan de Hogeschool van Rotterdam. Vanuit zijn expertise over consumenten- en (e-)privacywetgeving, over het toezicht door de overheid en op de naleving ervan is Patrick Jordens actief als bruggenbouwer tussen de politiek, de overheid, haar toezichthouders en de markt.

Bart van Kuijk heeft ruim 20 jaar ervaring op het gebied van (jongeren)marketing en communicatie. Sinds 6 jaar is hij verantwoordelijk voor de fondsenwerving en marketing van Amnesty International Nederland. In die rol slaagde hij erin om dalende inkomsten en ledenaantallen weer om te buigen naar stabiele groei. Mede daardoor is Amnesty Nederland met bijna 255.000 leden nog altijd een van de grootste afdelingen van Amnesty wereldwijd.

Presentatie en terugkijken
De presentatie staat bij 'documenten' achter de inlog. Je kunt de kennissessie hieronder (achter de inlog) terugkijken.