Kennissessie: Geeftrends tijdens de coronapandemie en datagedreven fondsenwerving
Deze online kennissessie bestaat uit twee onderdelen: geeftrends van particulieren tijdens de coronacrisis en datagedreven fondsenwerving. We organiseren deze gratis sessie in samenwerking met Data Inside.
1. Geeftrends van particulieren tijdens de coronapandemie
Data Inside heeft het Dashboard Fondsenwerving in Nederland ontwikkeld sinds de start van de coronacrisis. Het dashboard geeft inzicht in het geefgedrag van particuliere donateurs en laat trends zien m.b.t. inkomsten van goede doelen, aantal giften, het gemiddelde giftbedrag, via welk kanaal etc. Het dashboard bevat data van circa 2 miljoen donateurs van circa 35 organisaties. Tijdens de kennissessie kijken we naar het gedrag van de particuliere gevers tijdens de coronacrisis: Hoe reageerden de donateurs op welke momenten in de pandemie? Wat kunnen we daarvan leren? En wat kunnen we de komende periode verwachten? Het is een interactieve presentatie waarbij Mark van Hemert je meeneemt door de trends van afgelopen anderhalf jaar.
2. Datagedreven fondsenwerving: van data naar inzicht naar executie
De Leprastichting heeft in 2020 een stijging van het aantal actieve donateurs en inkomsten gerealiseerd na jaren van daling. Dit proces van ommekeer hebben ze vanuit data gedreven werken gerealiseerd. Diverse kanalen en segmenten kregen meer focus of juist veel minder focus. Patrick van Roest neemt je mee in dit proces en deelt praktische tips hoe je dit zelf ook kunt realiseren.
Over Data Inside
Data Inside helpt goede doelen door de fondsenwerving van hun klanten data driven te maken. Daarvoor leveren ze een aantal diensten zoals dashboards en maatwerk waarbij je via enkele muisklikken inzichten in de effectiviteit van je fondsenwerving krijgt. Data Inside werkt samen met een ervaren adviesteam en met kennispartners die ieder kennis van hun specialisme inbrengen. Samen worden de inzichten uit dashboards vertaalt naar structurele verbeteringen.
Bekijk hier de opname (achter de inlog):