Marketing & fondsenwerving

Kijkje in de Keuken bij KiKa

Op maandag 18 november nemen wij een online Kijkje in de Keuken bij... KiKa! Tijdens dit Kijkje in de Keuken gaat Steffie Jansen, manager marketing en communicatie, vertellen over hun actie 'KiKa Korte Broek'. Deze actie vindt dit jaar plaats van 16 t/m 20 december.

Over KiKa Korte Broek

Jaarlijks krijgen bijna 600 kinderen in Nederland kanker. Op het moment dat Rein in 2020 kanker krijgt en niet meer naar school komt besluit klasgenoot Pim om een winter lang in een korte broek naar school te komen. De start van een unieke actie. Want wat vier jaar geleden begon als een klein en lief gebaar van een klasgenoot uit Doetinchem, is in een paar jaar tijd uitgegroeid tot een landelijke beweging waar al meer dan €1,8 miljoen mee is opgehaald. Jong en oud trekken in de laatste week vóór de Kerstvakantie de korte broek uit de kast om aandacht te vragen voor kinderen met kanker, én om zoveel mogelijk geld op te halen voor wetenschappelijk onderzoek.

De boegbeelden van de campagne wisselen jaarlijks, want er zijn zoveel bijzondere verhalen om te delen. In 2021 kreeg Fedde een hersentumor. Zijn zusje Elin deed in 2022 mee aan de tweede editie van KiKa Korte Broek. In 2023 waren broer en zus de boegbeelden van de campagne. Aankomende editie is de eer aan Vincent van elf jaar oud. In vijf jaar tijd is hij maar liefst twee keer behandeld voor kanker en samen met zijn vrienden zet hij zich nu in voor KiKa.

Voor meer informatie over KiKa Korte Broek, ga naar www.kikakortebroek.nl

Over Kijkje in de Keuken

Tijdens een 'Kijkje in de keuken' nodigen wij een goed doel uit om over een thema op het gebied van fondsenwerving en het werk van hun organisatie te vertellen. Het doel is om elkaar te inspireren en er is veel ruimte om vragen te stellen en met elkaar in gesprek te gaan.

Praktische informatie

  • Datum: maandag 18 november
  • Tijd: 14.00 tot 15.00 uur
  • Locatie: online via Zoom
  • Kosten: gratis, alleen voor leden van Goede Doelen Nederland
  • Aanmelden: via het formulier hieronder

Over de spreker

Steffie Jansen is al ruim negen jaar werkzaam bij KiKa en verantwoordelijk voor marketing, communicatie en fondsenwerving. Dagelijks zet zij zich met een gigantische bak energie in voor de doelstelling van KiKa: ieder kind, kankervrij! Haar hart gaat sneller kloppen van de unieke campagnes, de bijzondere publieksactivaties en het uitgebreide sporteventportfolio van de stichting, waarmee jaarlijks veel geld wordt opgehaald voor wetenschappelijk onderzoek naar kinderkanker.

Schrijf je nu in!

Er zijn 75 plekken beschikbaar voor deze online bijeenkomst. Wacht dus niet te lang en schrijf je nu in!

Inschrijven