Marketing & fondsenwerving

Masterclass: Kanaalmanagement Face to Face en Telemarketing

In deze Masterclass ontdek je de sleutel tot succes als kanaalmanager voor de verschillende direct kanalen. Denk aan huis-aan-huis werving, straatwerving, telemarketing en werving op evenementen. In de wereld van direct-werving is een goede relatie met uitvoerende bureaus van onschatbare waarde.

Let op: Deze Masterclass zit vol. Je kunt je niet meer inschrijven.

De volgende onderwerpen komen onder andere aanbod;

  • Hoe voer je contractonderhandelingen en hoe onderhoud je een effectieve relatie met je bureau(‘s) op basis van gelijkwaardigheid?
  • Hoe motiveer je de wervers die voor jouw organisatie de straat op gaan of per telefoon je donateurs benaderen?
  • Wat is het belang van een businesscase en wie is er verantwoordelijk voor?
  • Compliance: wet- en regelgeving, procedures, integriteit en toezicht.
  • Hoe ga je om met data en data-analyse en hoe test je optimaal?
  • Hoe ga je effectief om met klachten en hoe creëer je draagvlak bij je collega’s die soms niet altijd enthousiast zijn over directe fondsenwerving.

Best veel, maar ook uitdagend en leuk. Zeker als je de tips en trucs meeneemt van onze experts.

Voor wie is deze Masterclass geschikt?
De Masterclass Kanaalmanagement Face to Face en Telemarketing is geschikt voor beginnende kanaalmanagers die verantwoordelijk zijn voor telemarketing, huis-aan-huis werving of straatwerving en die zich verder willen bekwamen in dit vakgebied.

Data
De verschillende onderdelen van de Masterclass vinden plaats op de volgende data:

  • Online theorie, video beschikbaar vanaf februari 2024.
  • Eerste bijeenkomst - donderdag 29 februari 2024 van 13:00 tot 17:00 uur
  • Tweede bijeenkomst - donderdag 28 maart 2024 van 13:00 tot 17:00 uur

Experts uit de praktijk
Eva Boumans
Eva heeft veel ervaring op het gebied van acquisitie en behoud van particuliere donateurs. Ze heeft gewerkt aan de bureauzijde bij onder andere Pepperminds. Daarmee weet ze precies wat er gebeurt in de praktijk bij mensen aan de deur en op straat. Daarna was ze verantwoordelijk voor de Face-2-Face kanalen bij bij Care Nederland en momenteel werkt ze bij Hivos en is ze Teamlead private fundraising.

Eva Boumans

Michell Hogendorp
Michell is een direct marketeer met een enorm veel ervaring in face to face marketing. Ooit als werver begonnen bij Emolife om uiteindelijk verantwoordelijkheid te dragen voor 8 vestigingen. Na zijn bureau tijd maakte hij de overstap naar de goede doelen kant waar hij 3 jaar bij Artsen zonder Grenzen heeft gewerkt als specialist in face-2-face fondsenwerving. De afgelopen 7 jaar werkt Michell bij Plan International en is hij momenteel teamleider werving en events en is hij en zijn team o.a. verantwoordelijk voor het face to face programma, en events als de Nacht tegen Seksueel Geweld, Cycle for Plan en Run for Plan.

De Masterclass wordt geleid door Deny de Jong (trainer en adviseur fondsenwerving en organisatieontwikkeling) die met de experts het programma heeft samengesteld.

Opbouw Masterclass

  1. De voorbereiding (met een videoles en vragenlijst): alle belangrijke basisinformatie hebben wij opgenomen in een speciale videoles waarin de experts met de cursusleider ingaan op het onderwerp. Na je inschrijving en de toelating tot de Masterclass krijg je de videoles (videocollege) die je thuis of op kantoor kunt bekijken. Dit is een verplichte voorbereiding voor de eerste sessie! Ook ontvang je een enquête met vragen ter voorbereiding op de eerste bijeenkomst.

  2. De eerste fysieke bijeenkomst met de experts: we gaan in op alle vragen, verworven inzichten en praktijkdilemma’s die jij bent tegengekomen in je werk en n.a.v. de videoles. Aan het eind van deze bijeenkomst krijgt je een praktijkopdracht mee en formeren we groepjes (met deelnemers vanuit verschillende organisaties) die in de weken na de sessie contact houden i.v.m. de uitvoering van de werkopdracht.

  3. Contact met je groepje: je wordt gekoppeld aan 1 andere deelnemer van de Masterclass die werken voor een andere organisatie. Onderling spreek je af om je voortgang te bespreken en vragen snel op te lossen. Kom je er niet samen uit, dan maak je gebruik van de groepsapp met de deelnemers, experts en cursusleider.

  4. De tweede fysieke bijeenkomst met de experts: nu gaan we in op de toepassing in de praktijk: wat ben je tegengekomen, wat lukt wel en niet? De experts denken met je mee over jouw uitdagingen en hoe jij jouw rol in de toekomst nog beter kunt invullen.

Kosten
De kosten voor deze masterclass bedragen €250,-. Hiervoor krijg je het volgende:

  • online video met theorie
  • 2 fysieke bijeenkomsten à 4 uur

Locatie
Amsterdam (informatie over de exacte locatie volgt spoedig).

Annuleringsvoorwaarden
Let op: bij annulering vanaf een week voor de Masterclass ben je 50% van de kosten verschuldigd. Je kunt je wel laten vervangen door een collega. Bij aanmelding ga je akkoord met deze annuleringsvoorwaarden. Goede Doelen Nederland behoudt zich het recht de Masterclass te annuleren bij onvoldoende aanmeldingen.