Marketing & fondsenwerving

Online Kennissessie: Geeftrends in fondsenwerving met Data Inside

Op donderdag 16 januari organiseert Goede Doelen Nederland in samenwerking met Data Inside een online kennissessie over de geeftrends van 2024 en een vooruitblik naar 2025.

  • Wat is er in het afgelopen jaar gebeurd wat betreft fondsenwerving?
  • Wat zijn de trends waar we in 2025 op moeten letten?
  • Hoe heeft de gemiddelde gift zich ontwikkeld in een jaar vol inflatie?
  • Hoe doet de markt het op het gebied van direct mail?
  • Waar staan we als het gaat om telemarketing?
  • Wat kunnen we leren van de ‘decemberpiek’?

Over deze kennissessie
Bij deze sessie zullen Margriet Mol en Frank Swinkels van Data Inside deze vragen beantwoorden aan de hand van het Markttrend dashboard van Data Inside. Bij dit dashboard zijn bijna 50 organisaties aangesloten. Samen hebben zij een achterban van meer dan 2,8 miljoen actieve donateurs (personen die in de afgelopen twaalf maanden een gift hebben gedaan). Deze uitgebreide dataset (exclusief nalatenschappen) biedt waardevolle inzichten in donatiegedrag en trends over de afgelopen jaren.

Praktische informatie

  • Datum: donderdag 16 januari
  • Tijd: 11.00 tot 12.00 uur
  • Locatie: online via Zoom, de sessie wordt ook opgenomen
  • Kosten: gratis, alleen voor leden van Goede Doelen Nederland
  • Aanmelden: via het formulier hieronder

Over de sprekers
Margriet Mol is adviseur datagedreven fondsenwerving bij Data Inside. Ze werkt al ruim zes jaar vanuit de bureauzijde voor verschillende goede doelen. Margriet stimuleert fondsenwervers om zich meer door data te laten leiden en minder door onderbuikgevoel. Door data te vertalen naar inzichten helpt ze hen om hun fondsenwerving naar een (nog) hoger niveau te tillen.

Frank Swinkels is directeur van Data Inside en Christal en heeft achttien jaar ervaring in onze branche. Hij begon als directeur van Vrienden van de Hoop en heeft daar acht jaar met een team gewerkt aan groei van inkomsten uit voornamelijk events, structurele donateurs en nalatenschappen. In 2015 nam hij Christal Telemarketing over. Vanuit onderzoek en loyaliteit raakte hij steeds meer betrokken bij het verzamelen en analyseren van data, wat leidde tot de oprichting van Data Inside in 2016. Frank is doelgericht en werkt met een missie in onze branche: de wereld een beetje mooier maken.

Schrijf je in
Wacht niet te lang en schrijf je nu in!

Inschrijven