Vakdag fondsenwerving 2025
Na een succesvolle editie van vorig jaar keert de Vakdag fondsenwerving in 2025 weer terug op het podium van het Beatrix Theater in Utrecht.
De Vakdag fondsenwerving wordt jaarlijks georganiseerd door Vakblad fondsenwerving (Vf). Dit is hét jaarlijkse event voor iedereen die impact wil maken via fondsenwerving, communicatie, marketing en (vrijwilligers-) management. De Vakdag is een dag vol inspiratie, tips, adviezen en netwerkmogelijkheden en heeft met inspirerende Keynotes, tientallen presentaties en een gezellige netwerkmarkt, veel te bieden aan elke bezoeker.
Panel: Waar trek jij de grens? Over morele afwegingen in fondsenwerving
Fondsenwerving is onmisbaar voor het realiseren van maatschappelijke doelen. Maar hoe ver ga je om geld binnen te halen? Wat als de sponsor niet helemaal past bij je waarden of investeert in bedrijven waar jouw achterban kritisch over is? Of wat als een fondsenwervende campagne irritatie oproept, maar wél effectief blijkt?
Dit interactieve panel gaat over de morele dilemma’s waar fondsenwervers dagelijks mee te maken hebben. Hoe verhoudt effectiviteit zich tot integriteit? Hoe bewaak je het vertrouwen van donateurs én de reputatie van je organisatie? Hoe kijken consumenten tegen goede doelen aan? En hoe kan je bij jouw organisatie dit vragen over verantwoorde fondsenwerving en bedrijfsvoering bespreekbaar maken?
Onder leiding van moderator Petra Hoogerwerf gaan panelleden met elkaar én met het publiek in gesprek. In het panel: Josien Paulides, voorzitter van de werkgroep Ethiek en Fondsenwerving van de Museumvereniging en directeur van Museum Catharijneconvent; Marijke Leliveld, hoogleraar Consumentenethiek (Rijksuniversiteit Groningen); Anika de Groot, projectcoördinator bij Goede Doelen Nederland en Bart van Kuijk, voormalig Hoofd Communicatie & Fondsenwerving bij Artsen zonder Grenzen.
Kom ook naar de Vakdag, meld je hier aan!