Bedrijfsvoering & financiën

Webinar - Belangrijke actuele aanpassingen in de ANBI regels!

Rangschikking als ANBI is voor elke goede doelen organisatie in Nederland belangrijk. De aanvraag om als organisatie opgenomen te worden in het ANBI-register is een stap, maar minstens even belangrijk is om je ANBI-status te behouden. Daarvoor moet je o.a. de juiste informatie bekendmaken op je website. Onlangs is de regelgeving rondom ANBI, waaronder o.a. de publicatieverplichting aangescherpt. Niet voor iedere goededoelenorganisatie is duidelijk wat er is veranderd en waar je op moet letten. Daarom zijn we blij om in dit speciale interactieve ANBI-webinar met Peter Janssen en Wido Donkers, medewerkers van het ANBI-team van de Belastingdienst, stil te staan bij wat er recent is veranderd.

Dit webinar biedt jou ook een kans om hen rechtstreeks vragen te stellen en opheldering te krijgen over brandende kwesties binnen je organisatie over de ANBI wet- en regelgeving. Hierbij aangetekend dat er niet ingegaan kan worden op individuele casuïstiek.

Over de sprekers:
Peter Jansen is fiscalist en sinds 2010 werkzaam in het ANBI-team. Focus op vermogensfondsen / gelieerd aan het team Zeer Vermogende Personen.
Wido Donkers, is fiscalist en werkzaam in het ANBI team Eindhoven. Zijn focus ligt voornamelijk op het toezicht op ANBI-instellingen.
Moderator: Deny de Jong is adviseur en trainer op het gebied van organisatieontwikkeling en fondsenwerving, voorzitter van de programmaraad NLFL/Geode Doelen Nederland en één van de eindredacteuren van het webinarprogramma.
Je kunt hier het webinar terugkijken: