Marketing & fondsenwerving

Webinar 'De toekomst is aan marketing automation'

Programma
Het laatste webinar voor de zomervakantie staat in het teken van marketing automation. Marketing automation is het gebruikmaken van verschillende geautomatiseerde systemen om gericht en gestructureerd te communiceren met je doelgroep. Om zo een optimale customer journey te ontwikkelen. Dit wordt gedaan door op het juiste moment bepaalde informatie te presenteren of te sturen. Het gaat hierbij om omnichannel communicatie, dus via zowel de website, social media, podcast, nieuwsbrief, telefoon et cetera. Het webinar is met name interessant voor online marketeers die op zoek zijn naar praktische tips voor gerichte en persoonlijke communicatie met de doelgroep en eenvoudige suggesties om dit op een zo efficiënt mogelijke manier te doen.

Jeroen Bouwmeester van GX Software geeft een introductie hoe je met marketing automation de klant daadwerkelijk centraal kunt stellen in je communicatie en hoe je op basis van data een relevante dialoog met ze aan kunt gaan. Jeroen: “De toekomst is aan marketing automation. Organisaties realiseren zich steeds meer dat ze met alleen het zenden van boodschappen het onderspit delven en dat verandering noodzakelijk is.”

Arjo Wijnhorst vertelt hoe hij bij Fonds Gehandicaptensport marketing automation inzet voor het programma Uniek Sporten. Om zo de doelgroep optimaal te ondersteunen om structureel te gaan sporten en bewegen. Hij deelt zijn ervaringen in dit proces en geeft je praktische tips.

Over de sprekers
Jeroen Bouwmeester heeft ruim 20 jaar ervaring in online strategie en marketing. Hij heeft bij verschillende reclame- en mediabureaus gewerkt, waar hij verantwoordelijk was voor diverse prijswinnende campagnes. Sinds 2011 werkt Jeroen bij GX Software als Senior Business Consultant, waar hij grote Nederlandse organisaties als ANWB, T-Mobile en UWV adviseert bij het realiseren van data-driven klantcommunicatie.

Arjo Wijnhorst werkt als online marketeer bij Fonds Gehandicaptensport. Hij is lokaal gestart met het platform Uniek Sporten, dat inmiddels is uitgegroeid naar een landelijk platform voor de gehandicaptensport. Het doel van Uniek Sporten is om 1,7 miljoen Nederlanders met een beperking van sport te laten genieten. Marketing automation wordt hierbij ingezet om de doelgroep optimaal te ondersteunen om structureel te gaan sporten en bewegen.

Moderator
Marie-Claire de Waal is moderator van dit webinar. Marie-Claire is partner en strateeg bij WWAV, een bureau voor marketing en communicatie voor de non-profit sector. Ze is expert als het gaat om strategieontwikkeling, direct marketingtechnieken, loyaltyprogramma’s en begeleiding bij veranderingsprocessen. Daarnaast is Marie-Claire lid van de ledenraad van NLFL en is ze de afgelopen jaren de drijvende kracht van de bestuurscommissie ”ontmoeten” geweest, die veel van onze mooie bijeenkomsten en activiteiten organiseert.

Bekijk hier de opname van het webinar: