Webinar: Hoe raak je donateurs met je campagne?
Dit webinar ging over de resultaten uit neurowetenschappelijk onderzoek en hoe je dit kan gebruiken in jouw campagne.
Emotie en intuïtie beïnvloeden consumentengedrag. Het grootste gedeelte van de beslissingen die we dagelijks nemen is op basis van gevoel, emotie en associaties. Hoe test je jouw campagne, videospot of webpagina om meer zekerheid over je resultaten te krijgen? Hoe omzeil je sociaal wenselijke antwoorden? Saskia Vinke (Bloakes) vertelt hoe je resultaten uit neurowetenschappelijk onderzoek kunt toepassen op jouw campagnes, om te achterhalen welke emoties bepalend zijn en hoe je hierop kunt inspelen (in marketingtermen ook wel neuromarketing genoemd). Ook deelt zij inzichten en resultaten van verschillende ‘’neuromarketingsonderzoeken’’ voor goede doelen.
Tijdens het webinar tonen we verschillende voorbeelden van dergelijke onderzoeken en bespreken we de case van Stichting AAP. Stichting AAP wilde weten of de campagne zoals zij deze ontworpen hadden voldoende zou aanslaan en zou leiden tot donaties van nieuw publiek voor AAP. Mellanie van der Beek (Stichting AAP) deelt onder andere waarom Stichting AAP voor deze vraag neuromarketingonderzoek heeft ingezet, hoe de resultaten hebben geholpen bij het door ontwikkelen van het succes van de campagne.
Deelname is gratis. Het webinar wordt opgenomen.
Moderator
Wieb van de Donk is managing partner bij WWAV, het bureau voor creatieve marketing en communicatie voor non-profits. WWAV helpt ambitieuze goede doelen en andere non-profits om mensen in beweging te brengen. Daarvoor ontwikkelen ze creatieve marketing en communicatieoplossingen. Wieb werkt al 20 jaar bij WWAV, heeft een achtergrond in art direction, conceptontwikkeling en strategie, en betrokken bij de ontwikkeling van vele goede doelen campagnes.
Sprekers
Saskia Vinke is onderzoeker bij Bloakes, een onderzoeksbureau gespecialiseerd in neuromarketing. Bloakes richt zich op kwantitatief onderzoek naar emoties en associaties in het onbewuste brein die een rol spelen bij het nemen van beslissingen. Saskia heeft een achtergrond in neuro-wetenschappen en psychologie. Tijdens haar master Brain & Cognition in Society heeft zij onderzoek gedaan naar wat het effect is van emotionele afbeeldingen en slogans op donatiegedrag. Na haar studie is Saskia aan de slag gegaan als non-profit onderzoeker bij Bloakes waar ze haar kennis gebruikt om goede doelen te helpen met marketingbeslissingen.
Mellanie van der Beek is fondsenwerver bij Stichting AAP. Stichting AAP geeft apen en andere exotische zoogdieren weer een toekomst. Ze vangen dieren in nood op én pleiten voor betere wetten in heel Europa. Mellanie vertelt tijdens het webinar over hoe neuromarketingsonderzoek heeft bijgedragen aan een succesvolle DRTV campagne.
Je kunt hier het webinar terugkijken: