*Je kunt de opname van dit webinar onderaan deze pagina bekijken.
KiKa heeft voor de Kika Berenactie een SAN Accent gewonnen. De SAN bestaat sinds 1988 en looft jaarlijks prijzen uit aan de meest spraakmakende marketing communicatie campagnes. Een aparte categorie is non-profit en overheid. De SAN Accenten behoren tot de meest begeerde en gewaardeerde vakjaarprijzen.
Directeur Jakolien van Eijk van KiKa licht in dit webinar met genoegen toe waarom ze aan de SAN inzending heeft meegedaan en wat het hen gebracht heeft. En dat is veel! Onbetaalbaar veel? We gaan het van haar horen.
Ook is Juryvoorzitter SAN non-profit Annette Reijersen (OranjeFonds) te gast en zij gaat toelichten wat inzenden voor een SAN een goed doel brengt, wat een campagne nou een goede campagne maakt en natuurlijk waarom de Berenactie goed in de smaak viel bij de jury.
Het webinar staat onder leiding van moderator Marie-Claire de Waal, partner en strateeg bij Happy Horizon (voorheen WWAV).
Over de sprekers
Jakolien van Eijk combineerde ooit haar opleiding Communicatie Wetenschap aan de Radboud Universiteit Nijmegen jarenlang met hockey op het hoogste niveau, zowel landelijk als internationaal. Via een afstudeerstage bij STER in Hilversum, startte daar haar maatschappelijke carrière als marktanalist. Ze werkte vervolgens ruim 8 jaar lang voor eventmarketingbureau Emolife, waarvan de laatste vijf jaar als directeur. Binnen die rol was zij o.a. verantwoordelijk voor alle grote sportevenementen voor Kika. Eind 2019 haalde Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, haar binnen als zijn toekomstige opvolger. Op 1 september 2022 is zij in zijn voetsporen getreden. Haar eerste grote campagne bij KiKa was de Berenactie bij sc Heerenveen, in samenwerking met geneesmiddelenbedrijf MSD. De campagne haalde CNN en ging qua bereik door het dak!
Annette Reijersen van Buuren is na haar studies begonnen in de uitzendbranche en transportbranche in salesfuncties. Na twee jaar is zij gaan werken in de financiële sector en heeft hier verschillende leidinggevende functies bekleedt, bij o.a. Franse verzekeringsmaatschappij Cardif, BNP Paribas, Private Bank Insinger de Beaufort en Delta Lloyd. Na haar sabbatical in 2016 is kwam ze terecht in de non-profitsector en heeft toen de herpositionering opgezet voor Fight Cancer. Begin 2017 ging ze aan de slag voor CPNB (het marketing & communicatiebureau voor de boekenbranche), waar zij verantwoordelijk was voor een merkportfolio van zeven merken, waaronder de (Kinder)Boekenweek en Nationale Voorleesdagen. Vanaf maart 2021 Is Annette werkzaam bij Het OranjeFonds als hoofd Merk & Communicatie en lid MT. Naast haar functie bij Het OranjeFonds is zij coach, (gast) docent en spreker, columnist, strategisch adviseur en sinds jaren juryvoorzitter SponsorRingen en San. In de afgelopen jaren heeft ze diverse awards gewonnen zoals SponsorRingen, Esprix en PR Award. Van 2018 tot 2021 stond zij in de top 25 meest invloedrijke mensen in de sponsorindustrie. Vanaf 2019 staat zij ook vermeld in de top 100 marketingg. In 2019 is zij gekozen tot communicatievrouw van het jaar.
Marie-Claire de Waal is partner en strateeg bij Happy Horizon (voorheen WWAV), een bureau voor marketing en communicatie voor de non-profit sector. Ze is expert als het gaat om strategieontwikkeling, direct marketingtechnieken, loyaltyprogramma’s en begeleiding bij veranderingsprocessen. Marie-Claire was jarenlang nauw betrokken bij Nederland Filantropieland (inmiddels opgegaan in Goede Doelen Nederland), onder andere als lid van de ledenraad en als voorzitter van de bestuurscomissie 'ontmoeten'. Binnen die rollen was ze de drijvende factor achter de organisatie van verschillende activiteiten van de vereniging, waaronder de zeer succesvolle 'kijkjes in keuken' bij goede doelen. Ook is ze vanaf het begin van het webinarprogramma betrokken als moderator en heeft al tientallen webinars voorgezeten.