Communicatie
Webinar - Social media: we kunnen niet meer zonder
Hoe haal je als goed doel het meeste uit social media?
In dit webinar vertellen Amber van Riessen (Stichting Villa Pinedo) en Jeffrey van Heck (Natuurmonumenten) onder leiding van Marie-Claire de Waal (partner/strateeg bij WWAV) hoe zij social media inzetten om de achterban van hun organisatie te bereiken en te binden. Zij delen hun belangrijkste leerpunten uit de afgelopen jaren met jou.
Social media is niet meer weg te denken in ons leven. Ook in de goededoelensector wordt het ingezet als middel om in contact te zijn met verschillende doelgroepen. Hoe ga je hiermee aan de slag? In hoeverre heb je een gedegen van tevoren opgesteld plan en strategie nodig? Of kun je ook gewoon experimenteren?
Amber vertelt hoe zij als enige social media- en communicatiemedewerker social media voor stichting Villa Pinedo vormgeeft. Villa Pinedo is actief op Facebook, Instagram, TikTok en LinkedIn en er is een speciale beveiligde app waar kinderen met een ervaringsdeskundige (buddy) kunnen chatten. Amber deelt wat ze tot nu toe heeft bereikt met de inzet van social media. En ze deelt leerpunten voor het inzetten van social media met een klein budget en beperkte mankracht.
Jeffrey is ruim 13 jaar geleden bij Natuurmonumenten begonnen met het opbouwen van ‘online’ en zit al sinds Hyves achter de knoppen bij de natuurbeschermingsorganisatie. Anno 2022 zit er een heel team specialisten en zijn alle social kanalen en strategieën volledig doorontwikkeld. Of lijkt dat maar zo? Jeffrey geeft een uitgebreid kijkje in de keuken van één Nederlands grootste goede doelen en deelt zijn belangrijkste learnings.
Over de sprekers
Amber is sinds 1,5 jaar social media- en communicatiemedewerker bij Villa Pinedo. Villa Pinedo is het podium waar kinderen en jongeren met gescheiden ouders hun ervaringen delen en volwassenen bewust maken van wat er in hun hoofd en hart omgaat. Met de social media van Villa Pinedo zorgt zij er onder andere voor dat steeds meer kinderen met gescheiden ouders online (h)erkenning, hoop, liefde en steun vinden.
Jeffrey van Heck is adviseur online marketing & social media bij Natuurmonumenten. De vereniging met 880.000 leden en donateurs groeit al jaren en met name online heeft hier een gigantische bijdrage in gehad. Hij houdt zich dagelijks bezig met het benutten van (online) kansen, het opzetten en optimaliseren van campagnes, coachen van boswachters, aansturen van de social content productie en het webcare team.
Moderator van het webinar is Marie-Claire de Waal, partner/strateeg bij communicatiebureau WWAV.
Bekijk hier de opname: