Marketing & fondsenwerving Bedrijfsvoering & financiën Impact

Webinar - Succesvolle organisatiestructuren en marketingstrategieën voor donateursgroei

Op donderdag 2 november van 10 tot 11 uur organiseren we een nieuw live webinar waarin Souhail Haouari, MBA en Manager Fieldmarketing bij UNICEF Nederland, de resultaten zal delen uit zijn baanbrekend onderzoek naar succesvolle organisatiestructuren en marketingstrategieën. De inzichten uit zijn onderzoek onthullen de cruciale relatie tussen organisatiestructuren en marketingstrategieën en de sleutelfactoren die leiden tot groei en succes bij goede doelen. Aan de hand van de resultaten is voor goede doelen een advies geformuleerd om groei van het donateursbestand te realiseren en zo nog meer impact te kunnen maken. Het webinar staat onder leiding van moderator Willem Visser, data-analist bij Goede Doelen Nederland en eigenaar van marktonderzoekbureau Effectmeting.

Ontdek hoe werknemers de spil vormen tussen organisatiestructuren en marketingstrategieën en hoe de juiste keuzes op deze gebieden het succes van een goed doel kunnen bepalen. Met praktische inzichten en vijf waardevolle aanbevelingen biedt dit webinar een kompas voor goede doelen om effectieve structuren en strategieën te implementeren en structurele groei van donateurs te realiseren. Leer hoe je een organisatiestructuur kiest die bij jouw organisatie past, hoe je een passende marketingstrategie ontwikkelt en hoe je een fondsenwervende afdeling opzet die is gericht op kanalen en expertise. Daarnaast ontdek je waardevolle inzichten over de juiste prestatie-indicatoren, marketingkanalen en werknemersprofielen die bijdragen aan het vergroten van donateursbestanden.

Deze sessie is met name interessant voor beleidsmakers, hoofden fondsenwerving en iedereen die geïnteresseerd is in het optimaliseren van de interne organisatie. Werk jij voor een goed doel dat de impact op de wereld wil vergroten en wil je concrete inzichten krijgen over hoe je mogelijk op korte termijn al kunt groeien en meer donateurs kunt bereiken?

*Bekijk onderaan de pagina de opname.

Over de spreker(s)
Souhail Haouari is een gepassioneerde en ervaren professional met een indrukwekkende achtergrond in management, marketing, fondsenwerving, sales en communicatie. Zijn carrière begon in het leger, waar hij waardevolle leidinggevende ervaring opdeed. Na zijn militaire dienst ontwikkelde hij zijn vaardigheden in marketing en sales bij gerenommeerde organisaties. Tussen 2014 en 2018 leidde hij ook zijn eigen mediabedrijf. Momenteel werkt hij in de goededoelensector waar hij zijn expertise inzet om structurele groei van donateurs te realiseren. Zo is hij niet alleen succesvol in het verhogen van de werving van giften en structurele donateurs, maar ook in het verhogen van de waarde en retentie van deze donateurs. Daarnaast neemt hij deel aan commissies bij Goede Doelen Nederland en de DDMA. Haouari’s zeer grote netwerk binnen de zakelijke en goededoelensector, zijn master onderzoeksonderwerp en veelzijdige ervaringen, hebben hem gevormd tot een deskundige in

Willem Visser (moderator) is eigenaar van het marktonderzoeksbureau Effectmeting en specialiseert zich in het begrijpen van de behoeften van klanten en het leveren van waardevolle inzichten. Daarnaast is Willem als begeleider van goede doelen naar het CBF Keurmerk zeer betrokken bij de non-profitsector en zet hij zich in voor het bevorderen van transparantie en vertrouwen binnen deze sector. Sinds september is Willem ook in dienst als data-analist bij Goede Doelen Nederland en ondersteunt ons met vraagstukken rondom de website, CRM- en CMS koppelingen en analyses van het gebruik van onze communicatiemiddelen. Daarnaast is hij een getalenteerde foto- en videograaf, met een unieke kijk op het vastleggen van de essentie van mens en natuur!