Socutera zendt spots van goede doelen met het CBF-keurmerk uit op o.a. NPO 1, 2 en 3. Met een Socutera uitzendweek bereik je gemiddeld 1,2 miljoen kijkers en bespaar je ruim 50% ten opzichte van reguliere zendtijd (Ster).
Socutera bestaat al sinds 1964 en staat voor SOciale en CUlturele TElevsie en Radio. Sinds 2024 is Socutera ook hoor- en zichtbaar op lokale radio- en tv-omroepen via de NLPO.
Elke week is een ander goed doel in beeld, met vijf vaste uitzendingen (90-95 seconden) en zes korte spots (20-30 seconden) op variabele momenten.
Socutera is een dienst van Goede Doelen Nederland en valt daarom niet onder de inkoopafspraken. Dat betekent dat je geen inkoopbijdrage verschuldigd bent. Lees meer over Socutera.
Ledenvoordeel
Als lid krijg je ruim € 500 korting op een standaardweek of ruim € 150 op een blokweek. Leden betalen bovendien, in verband met de koepelvrijstelling, geen btw (21%).