The Social Handshake

Donatieplatform LoonGift
The Social Handshake banner afbeelding compressed
Marketing & fondsenwerving

Het innovatieve donatieplatform LoonGift - van The Social Handshake - maakt het medewerkers van bedrijven mogelijk om fiscaal gunstig te doneren aan goede doelen; direct vanuit hun salaris.

Bekijk onze inkoopafspraken

Veel mensen willen goed doen, maar soms komt het er gewoon niet van om een donatie over te maken. Mensen zijn druk, het kost teveel moeite, of ze denken er simpelweg niet aan. Met LoonGift wordt geven gemakkelijk. Medewerkers kiezen zelf hoeveel ze willen geven en aan welke goede doelen. Het mes snijdt aan twee kanten: als je via LoonGift goede doelen steunt, kun je belastingvoordeel krijgen én veel werkgevers doen er nog een schepje bovenop. Zo kan het geven van 1 euro via LoonGift al snel 3 euro waard zijn voor het goede doel!

Een innovatieve manier dus voor mensen om hun betrokkenheid te laten zien door te doneren via dit platform. Zorg er dus voor dat je als goed doel bent aangemeld bij The Social Handshake.

Wanneer je als goed doel bent aangemeld bij The Social Handshake, kun je op twee manieren donaties ontvangen:

  • LoonGift: via LoonGift kunnen medewerkers rechtstreeks vanuit hun salaris doneren aan goede doelen die zijn aangesloten bij The Social Handshake. LoonGift wordt door bedrijven ingezet als groene arbeidsvoorwaarde.
  • Goede Doelen Giftcard: werkgevers zetten een Goede Doelen Giftcard in als relatiegeschenk, als verjaardagscadeau aan medewerkers of ze voegen deze toe aan het kerstpakket. De ontvanger kiest waar de gift naartoe gaat.

Hoe werkt het?
Via een derdengeldenrekening ontvangen de deelnemende goede doelen 100% van de aan hen gedoneerde bedragen. Je hebt altijd inzage in de nog te ontvangen donaties voor de komende maand.

Vanaf het moment dat jouw organisatie deelneemt, kunnen de gebruikers van LoonGift bij het samenstellen van hun (maandelijkse) donatie kiezen voor jullie organisatie. Je hebt zelf de mogelijkheid om je te presenteren, met foto’s en tekst. Het goede doel kan nieuwsbrieven sturen aan degenen die hebben aangevinkt dat ze die graag willen ontvangen. Ervaar hier hoe een medewerker de selectie maakt tussen de deelnemende goede doelen.

Met meer dan honderd bedrijven - en hun duizenden medewerkers - is sinds de lancering van The Social Handshake in december 2020 al bijna 1 miljoen euro opgehaald voor goede doelen.

Ledenvoordeel
Leden van Goede Doelen Nederland kunnen met ledenkorting deelnemen aan het platform van The Social Handshake om LoonGiften of giften van Goede Doelen Giftcards te ontvangen. Bekijk de tarieven en het ledenvoordeel bij de inkoopafspraken van The Social Handshake hieronder (achter de inlog).

Inkoop afspraken van The Social Handshake

Inkoopafspraak The Social Handshake