Communicatie

Beperkingen Meta Ads raken meerdere goede doelen – jullie ook? Laat het ons weten

Instagram facebook

De afgelopen periode zijn verschillende goede doelen, waaronder Alzheimer Nederland, KNGF, Longfonds en KWF, geconfronteerd met beperkingen op het advertentieplatform van Meta (Facebook/Instagram). Deze beperkingen hebben directe gevolgen: campagnes kunnen niet meer optimaal worden ingezet, conversies worden niet gemeten en retargeting is beperkt. Dit heeft grote impact op hun online marketing inkomsten. 

Meta classificeert bepaalde websites van goede doelen onder de categorie “Health & Wellness”, waardoor zij zich beroepen op regelgeving rondom het gebruik van bijzondere persoonsgegevens (zoals gezondheidsinformatie). Hierdoor worden zelfs algemene campagnes, zoals donatieverzoeken, geblokkeerd of beperkt – terwijl deze niet noodzakelijk gebruikmaken van gezondheidsdata.

Goede Doelen Nederland is direct in actie gekomen. Samen met brancheverenigingen DDMA en VIA Nederland hebben we dit probleem geagendeerd bij Meta. Inmiddels zijn we uitgenodigd voor een gesprek met de Directeur Meta Benelux en het Hoofd policy van Meta om deze situatie te bespreken en tot werkbare oplossingen te komen.

Oproep aan leden
Heb jij als goed doel – ook buiten de gezondheidssector – te maken met vergelijkbare beperkingen op Meta? Laat het ons weten! We willen een zo volledig mogelijk beeld schetsen van de impact op de sector. Neem contact op met degroot@goededoelennederland.nl.

We houden jullie uiteraard op de hoogte van de voortgang.

Laatste ledenberichten

AI en HR ontwikkelingen
AI op de werkvloer: wat betekent dit voor HR?
HR
Good Busy Kenniscafe Medewerkersvrijwilligerswerk
Medewerkersvrijwilligerswerk: kansen voor maatschappelijke organisaties
Vrijwilligersmanagement
Cyberweerbaarheid subsidieregeling
Subsidie ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ ook voor ondernemende goede doelen
Bedrijfsvoering & financiën