Doe ook mee met de gratis Loyalty Benchmark van Dunck

Ben je benieuwd hoe jouw organisatie scoort op donateursloyaliteit? Doe dan mee met de jaarlijkse CSS Benchmark van Dunck Loyalty Marketing. Deelname is gratis! Dunck heeft in 2014 speciaal voor de charitatieve sector de zogeheten Charity Support Score (CSS) ontwikkeld. Aan de hand van één score meet de CSS de loyaliteitsattitude van je donateurs. Inzicht in donateursloyaliteit helpt je om een gerichtere loyaliteitsaanpak door te voeren.

Ben je benieuwd hoe jouw organisatie scoort op donateursloyaliteit? Doe dan mee met de jaarlijkse CSS Benchmark van Dunck Loyalty Marketing. Deelname is gratis! Dunck heeft in 2014 speciaal voor de charitatieve sector de zogeheten Charity Support Score (CSS) ontwikkeld. Aan de hand van één score meet de CSS de loyaliteitsattitude van je donateurs.

Inzicht in donateursloyaliteit helpt je om een gerichtere loyaliteitsaanpak door te voeren. Sterk betrokken donateurs vragen om een hele andere benadering dan laag betrokken donateurs. Welke groepen vormen een risico en hebben daarom extra aandacht nodig? En welke groepen zijn kansrijk en zelfs ontvankelijk voor meer (in geld, tijd en/of stem)? Wanneer je goed inzicht hebt in de loyaliteit van je donateurs kan dit je helpen uitstroom terug te dringen waardoor je minder afhankelijk wordt van de aanwas van nieuwe donateurs.

De CSS maakt het mogelijk om tijdig veranderingen te signaleren en hierop in te spelen omdat de CSS niet gedrag, maar de bron van dat gedrag meet: attitude. Door puur naar donateursloyaliteit in gedrag (zoals uitstroom en donateurswaarde) te kijken ben je als organisatie namelijk al te laat. Maar door attitude (intenties) te meten kun je vaak nog op tijd bijsturen om uitstroom of een downgrade te voorkomen.

In 2019 hebben 21 Nederlandse goede doelen deelgenomen aan de CSS Benchmark. Het Benchmark rapport geeft inzicht in hoe deze organisaties scoren op de CSS, de gemiddelde score en de spreiding in CSS, de scores per sector, de CSS ontwikkeling over tijd en de correlatie tussen CSS en uitstroom. Hier vind je de link naar het rapport van vorig jaar. Doe jij dit jaar ook mee? Neem contact op met Remko Nooijen van Dunck.

Dunck Loyalty Marketing is partner van Goede Doelen Nederland. Leden krijgen korting op hun tarieven. Wil je meer weten of meedoen? Neem contact op met Remko Nooijen van Dunck Loyalty Marketing: rnooijen@dunck.nl / 030 - 234 71 29 / 06 - 50 93 72 88.

Laatste ledenberichten

Postnl 740x320
Mogelijk langere bezorgtijd post heeft beperkte gevolgen voor goede doelen
Inkoop
Inkoopwaaier
Alle ledenvoordelen op een rij
Inkoop
Logos leveranciers opleidingen 740x320
Profiteer van ledenkortingen op trainingen en opleidingen
Inkoop