Marketing & fondsenwerving

Donatieplatform GiftShift gelanceerd

Make this world better 740x320

De eerste versie van het donatieplatform GiftShift (www.giftshift.nl) is sinds kort live en goede doelen kunnen zich nu aansluiten. GiftShift is een innovatief samenwerkingsproject van goede doelen, gericht op het bereiken en binden van de jongere generatie donateurs. Een jaar geleden brachten we je op de hoogte van dit project, toen bekend onder de naam Bundle.

GiftShift is een donatieplatform dat officieel onthuld wordt tijdens de Impact Fair in de Jaarbeurs in Utrecht (4-6 april 2024). Naast het donatieplatform is er ook een innovatieve widget die geïntegreerd kan worden op diverse websites. Hierdoor wordt het bereik vergroot en wordt het doneren nog toegankelijker.

Het idee achter GiftShift is om een platform te bieden waarbij jongere donateurs op een eenvoudige manier kunnen doneren. Een donateur kan ervoor kiezen om éénmalig of maandelijks te doneren en kan één of meerdere goede doelen selecteren. Er bestaat ook de mogelijkheid om te doneren met en zonder een profiel. Eén van de voordelen is dat een donateur makkelijk een donatie kan doen aan meerdere goede doelen. Daarnaast is het mogelijk om inzicht te krijgen in hoeveel en wanneer er is gedoneerd, maar dit alleen als de donateur een profiel heeft aangemaakt.

Aansluiten als goed doel
Inmiddels nemen elf goede doelen deel aan deze samenwerking, namelijk: Aidsfonds, Artsen Zonder Grenzen, Cordaid, Greenpeace, KWF, Lymph&Co, Nierstichting, Oogfonds, Oxfam Novib, Rode Kruis en Vogelbescherming.

De toekomst van GiftShift is dat meer goede doelen aansluiten bij het platform, zodat donateurs meer keuzemogelijkheden hebben en meer impact kunnen maken. Heb je interesse om deel te nemen aan deze samenwerking of wil je meer informatie? Neem dan contact op met Pascal Lansink-Bastemeijer van KWF (plansink@kwf.nl) of John van Pijkeren van GiftShift (johnvanpijkeren@giftshift.nl).

Enkele van onze leden over GiftShift:

Pascal Lansink, KWF: “GiftShift helpt om impact te maken door goede doelen, donateurs en organisaties samen te brengen.”

Anneke Hardick, Artsen Zonder Grenzen: “GiftShift stelt ons in staat om te innoveren en naar de toekomst te kijken buiten de grenzen van onze eigen organisatie.”

Laatste ledenberichten

Beeld en Geluid gebouw 740x320
Jubileum: 60 jaar Socutera
Communicatie
Integriteit
29 mei: Workshop: Dilemma’s in je werk – het maken van integere afwegingen in de praktijk
Michell Hogendorp Expert Masterclass Kanaalmanagement
Eerste twee Masterclasses Fondsenwerving succesvol afgerond
Marketing & fondsenwerving