Marketing & fondsenwerving

Stem mee over de herziene Code Reclame via E-mail

E mail

Op 27 maart a.s. organiseert DDMA een extra ALV om de herziene Code reclame via e-mail ter goedkeuring voor te leggen aan de leden. Goede Doelen Nederland is nauw betrokken geweest bij dit proces.

De Code reclame via e-mail, ondergebracht bij Stichting Reclamecode (SRC), is voor het laatst in 2012 gewijzigd. Met alle ontwikkelingen in het vakgebied en de maatschappij in de laatste jaren is deze zelfreguleringscode op initiatief van de DDMA Commissie E-mail in 2024 geëvalueerd. Naar aanleiding daarvan heeft een schrijfgroep, met afgevaardigden van bureaus en opdrachtgevers uit alle relevante sectoren, de Code op een aantal punten geactualiseerd en aangescherpt. Ook Goede Doelen Nederland maakte deel uit van de schrijfgroep, met enkele van haar leden als klankbord.

Op 27 maart worden de voorgestelde wijzigingen voorgelegd aan de leden van DDMA. Als de leden de Code goedkeuren, treedt de Code direct in werking voor DDMA-leden. Als de Code vervolgens ook door de Stichting Reclamecode wordt aangenomen, gelden de regels uit de code voor alle organisaties die e-mailmarketing inzetten, zo ook de leden van Goede Doelen Nederland.

Ben je lid van DDMA? Meld je dan aan voor de extra Algemene Ledenvergadering en stem mee over de herziene Code. Je kunt je hier aanmelden: https://ddma.nl/event/extra-algemene-ledenvergadering-code-reclame-via-e-mail/

Laatste ledenberichten

Deelnemersdag Nalaten 2025 ledenbericht 740x320
Deelnemersdag 2025
Schenken & nalaten
Computer grafieken ledenbericht Nalaten 740x320
Cijfers Bureau Nalatenschappen
Schenken & nalaten
Pen nalaten
Nieuwe modellen koopovereenkomst
Schenken & nalaten