Top 5 sessies marketing en fondsenwerving 2021

Afgelopen jaar hebben we 35 online sessies georganiseerd op het gebied van marketing en fondsenwerving. We hebben de top 5 best bezochte kennissessies en webinars van het afgelopen jaar hieronder op een rijtje gezet. Uiteenlopende onderwerpen kwamen hierbij aan de orde zoals datagedreven fondsenwerving, fondsenwerving zakelijke markt, middle- en major donors en de AVG.

Heb je een sessie gemist en wil je deze terugkijken? Een groot deel is opgenomen. Log in op onze website, klik op de titel en start de opname onderaan de pagina.

  1. Succesvolle leadgeneratie (en donateurswerving!) via social media

Op 4 maart vond het webinar ‘Leadgeneratie (en donateurswerving!) via social media’ plaats. Moderator Marie-Claire de Waal (WWAV) sprak hierover met Anneke Salden (KNRM) en Jean-Pierre Briaire (Happy Horizon). De succesvolle social mediacampagne die Happy Horizon heeft ontwikkeld rondom de ‘Be Traceable’ sticker van KNRM stond centraal.

  1. Hoe raak je donateurs met je campagne?

Saskia Vinke (Bloakes) vertelde in dit webinar hoe je resultaten uit neurowetenschappelijk onderzoek kunt toepassen op jouw campagnes. Ook deelde zij inzichten en resultaten van verschillende neuromarketingsonderzoeken voor goede doelen. Ook vertelde Mellanie van der Beek (Stichting AAP) over een case van Stichting AAP.

  1. Data gedreven fondsenwerving voor kleinere en middelgrote organisaties

Tijdens dit webinar deelde Lucas Berndsen (data scientist bij BAKEN AI) de voordelen van datagericht fondsenwerven. Hij vertelde onder andere hoe je met data de customer journey kunt verbeteren. Ook gaf hij praktische tips om hier mee aan de slag te gaan. John van Duin (het Oogfonds) deelde zijn ervaringen op het gebied van datagericht fondsenwerven vanuit de praktijk.

  1. Donateur centraal fondsenwerven: Hoe creëer je grip en beleving?

Hans Broodman (WoW-community) en Remko Nooijen (Dunck Loyalty Marketing) bespraken de uitkomsten van een jaarlijks onderzoek over loyaliteit onder donateurs. De vraag die centraal stond: Hebben we grip op loyaliteit en hoe kunnen we dit verder verbeteren? Zij presenteerden concrete voorbeelden van goede doelen organisaties.

  1. Online kennissessie AVG-wetgeving en de bescherming van persoonsgegevens

Goede Doelen Nederland organiseerde in samenwerking met privacy adviseur Marianne Mathlener en Alfred King en Rowin Bout (Konica Minolta) een online kennissessie over het toepassen van de AVG-wetgeving en de bescherming van persoonsgegevens binnen je organisatie.

Andere kennissessies uit 2021 terugkijken? Kijk in ons Archief.

Laatste ledenberichten

Beeld en Geluid gebouw 740x320
Jubileum: 60 jaar Socutera
Communicatie
Integriteit
29 mei: Workshop: Dilemma’s in je werk – het maken van integere afwegingen in de praktijk
Michell Hogendorp Expert Masterclass Kanaalmanagement
Eerste twee Masterclasses Fondsenwerving succesvol afgerond
Marketing & fondsenwerving