Webinar 'Het verhaal van goede doelen'
Het is lastig het verhaal van non-profit organisaties, goede doelen en onze sector over het voetlicht te brengen bij politici. In Europa en vooral in Den Haag worden er de laatste tijd steeds meer regels bedacht die ons werk moeilijker maken, subsidies worden stopgezet en de regeldruk voor onze sector wordt sterker. Hoe zorgen we ervoor dat we de ruimte krijgen ons werk te doen, welk verhaal vertellen we aan politici en hoe weerleggen we de populistische framing?
Daarom hebben zes koepelorganisaties de handen ineengeslagen:
- Goede Doelen Nederland (branchevereniging)
- De Groene 11 (natuur- en milieuorganisaties)
- Breed Mensenrechten Overleg (mensenrechten)
- Partos (internationale ontwikkelingsorganisaties)
- Samenwerkende Gezondheidsfondsen
- Dutch Relief Alliance (noodhulporganisaties)
Onder de bezielende leiding van gedragspsycholoog Tom de Bruyne (zie onder) hebben we met elkaar de populistische framing ontrafeld en samen het verhaal geschreven over onze organisaties zoals wij het aan politici willen vertellen. Een verhaal dat raakt, zonder jargon, een verhaal dat blijft hangen. (Met dit verhaal richten we ons op politici, maar onderdelen en de methode zijn ook goed bruikbaar voor publiekscommunicatie). Doe mee met dit verhaal en leer in een inspirerende webinar o.l.v. Tom de Bruyne.
Webinar
Datum: Dinsdag 11 december
Tijd: 12.00-13.00 uur
Door: Tom de Bruyne
Voor: communicatie- en pa-medewerkers
Schrijf je op deze pagina in.
Over Tom De Bruyne
Tom de Bruyne is een Belgische gedragspsycholoog, hij woont als jaren in Amsterdam en houdt van Nederland. Hij heeft samen met zijn vrouw Astrid Groenewegen bureau Sue and the Alchemist opgericht en samen met Klaas Dijkhoff en Bas Eurlings zet hij zich in voor Voor Ons Nederland. Tom kijkt naar communicatie vanuit de gedragspsychologie (Daniel Kahneman) en strijdt tegen het toenemend populisme door de frames te ontrafelen en de argumenten te weerleggen met verhalen die mensen raken.


“Tom gelooft dat we de wereld pas echt veranderen als we de diepere laag van menselijk gedrag begrijpen. Leiders die deze onderliggende motivaties doorzien, kunnen hun visie effectiever realiseren—van cultuurverandering binnen multinationals tot het invoeren van nieuwe strategieën bij overheden. Bij SUE & The Alchemists vertaalt hij wetenschappelijke theorieën naar praktische tools, zodat organisaties niet blijven steken in ambitieuze plannen, maar met slimme interventies een duurzame impact maken.”
Op 20 november verschijnt Toms boek: Gamechangers, hoe kleine ingrepen grote veranderingen kunnen ontketenen.
Foto: © Milou van der Will