Inspiratiesessie DPG Media: hoe vertaal je jouw content naar de juiste media?
Hoe zet je (branded) content in om een nieuwe doelgroep aan te spreken? Hoe vertaal je de content naar de juiste media? Hoe kies je bepaalde media of titels in jouw marketingcampagne? DPG Media en Artsen zonder Grenzen delen hun kennis en inzichten en vertellen over de uitdagingen die ze tegenkwamen bij de watercampagne, welke strategie ze kozen voor de campagne en wat dit Artsen zonder Grenzen opgeleverd heeft.
Artsen zonder Grenzen wilde de problematiek rondom de gezondheidsrisico’s en ziektes veroorzaakt door vervuild water en wateroverlast dichtbij jongere vrouwen brengen. DPG Media ontwikkelde hiervoor een branded content campagne, waarbij de kern van de campagne de medische blik en oplossing van Artsen zonder Grenzen is. Het doel van de campagne was om hiermee zowel de huidige doelgroep en een nieuwe jongere doelgroep beter te laten begrijpen wat Artsen zonder Grenzen doet en hen te motiveren tot actie.
Programma
- Introductie: Claudia Postma (media adviseur bij DPG Media)
- Business case: Caroline Koppers (brand manager bij Artsen zonder Grenzen) samen met Claudia Postma over een succesvolle branded content campagne
- Yvette van der Veen (strategie en conceptmanager bij DPG Media) vertelt over mediastrategie en hoe je je doelstellingen kunt vertalen naar media inzet
Over DPG Media
DPG Media levert passende combinaties en creatieve oplossingen waardoor je als goed doel je doelgroep kunt bereiken. Denk hierbij aan de inzet van print (advertenties, branded content, maar ook het ontwikkelen van magazines), online (bannering, branded content, retargeting, opzetten van performance strategieën) en events (Libelle Zomerweek, Margriet Winterfair en de vt wonen&design beurs).
Leden van Goede Doelen Nederland krijgen, bovenop de standaard charitatieve korting, nog extra korting op adverteren bij DPG Media. Al bijna tachtig lidorganisaties maken hier gebruik van. Bekijk hier het ledenvoordeel (achter de inlog).