Marketing & fondsenwerving Impact

Webinar: Save the Children en Philips - hoe samenwerking grote impact kan hebben

Jaarlijks overlijden 800.000 kinderen onder de vijf jaar aan longontsteking. Dat is meer dan aan hiv/aids, malaria en mazelen bij elkaar. Save the Children werkt daarom samen met Philips in de strijd tegen longontsteking.
In dit webinar zien we hoe deze samenwerking is gegroeid en welke stappen je moet zetten om voor je eigen goede doel effectief samen te werken met een bedrijf.
Expert Suzanne van Esser legt samen met Luuk Senten (Save the Children) aan de hand van de Results chain uit hoe de samenwerking met Philips tot stand is gekomen. Welke stappen zijn belangrijk en hoe is de gewenste impact bepaald die beide organisaties nastreven. Hoe kun je met je eigen goededoelenorganisatie impactvolle stappen zetten met bedrijven
Zoals altijd kunnen de deelnemers vragen stellen aan de sprekers en meedoen aan polls.
Over de sprekers
Suzanne van Esser
Na 15 jaar vernieuwende, zakelijke partnerschappen te hebben afgesloten bij o.a. Amref Flying Doctors en het Nederlandse Rode Kruis, is Suzanne in februari 2018 gestart met haar eigen onderneming ‘de Rake Zaak’. In interim- en adviesfuncties heeft ze voor organisaties als Dance4Life, Save the Children, de Hersenstichting en The Ocean Cleanup verschillende fondsenwervende opdrachten uitgevoerd. Tijdens deze opdrachten haalt ze veel inspiratie uit de samenwerking met de teams die – hoe verschillend ook – vergelijkbare uitdagingen hebben. De workshops zijn dan ook gebaseerd op successen, mislukkingen en uitdagingen die zij in meer dan 15 jaar ervaring in de sector heeft opgedaan. Suzanne werkt graag aan het opzetten van duurzame samenwerkingen, met impact voor zowel jouw organisatie als voor de private partners.
Luuk Senten
Luuk is hoofd partnerships en filnatropie bij Save the Children. Luuk is bij Save the Children onder andere verantwoordelijk voor corporate en transformational partnerships, CRM activities en corporate campaigning.
Marjolein van de Paverd (moderator)
Marjolein stapte op 2 januari 2001 het Greenpeace-kantoor binnen om het team Fondsenwerving 'tijdelijk' te versterken. In de 13 jaren die volgden heeft ze bij deze prachtige organisatie nationale en internationale ervaring opgedaan met werving en behoud van donateurs en gepionierd in online werving, leadsgeneration en de ontwikkeling van journeys. Na nog enkele jaren met veel plezier bij Stichting AAP gewerkt te hebben is zij FC Marjolein gestart. Onder deze naam ondersteunt Marjolein met haar frisse blik diverse goede doelen rondom het opstellen en behalen van hun fondsenwervende doelstellingen. Daarnaast zet zij zich graag in om vakgenoten te stimuleren kennis uit te wisselen, zoals bij IFC’s Innovation Camp en de webinars van Goede Doelen Nederland.
Bekijk hier de opname: