Communicatie Marketing & fondsenwerving

Webinar - Welke eigenschappen van influencers hebben invloed op het geefgedrag van jongeren?

In samenwerking met toezichthouder CBF en de Vrije Universiteit organiseren we op donderdag 27 juni van 10 tot 11 uur een webinar over de invloed van influencers op het geefgedrag van jongeren.

In een tijdperk waarin jongeren (18-25 jaar) voornamelijk digitaal geëngageerd zijn, speelt de invloed van social media een cruciale rol in het vormen van hun opvattingen en gedragingen, inclusief hun bereidheid om te doneren aan goede doelen. Studenten van de Vrije Universiteit Amsterdam hebben, in samenwerking met het CBF, een onderzoek uitgevoerd dat licht werpt op hoe specifieke eigenschappen van influencers het geefgedrag van deze jonge doelgroep kunnen beïnvloeden. Tijdens dit webinar zullen Diederik van der Plas (Data-analist bij het CBF) en Marit Ackermans (Student Marketing and Corporate Communication aan de VU) ons meenemen in de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek.

Uit het onderzoek, gebaseerd op een procesmodel waarin geloofwaardigheid en identificatie als kernfactoren naar voren komen, blijkt onder andere dat jongeren meer geneigd zijn te doneren als ze zich kunnen identificeren met de influencer en de boodschap als geloofwaardig beschouwen.

Benieuwd naar alle uitkomsten en de aanbevelingen? Meld je dan kosteloos aan voor het webinar.

Lees hier het volledige onderzoek.

Over de sprekers
Diederik van der Plas is data-analist bij centraal Bureau Fondsenwerving (CBF), toezichthouders op de bijna 700 Erkende Goede Doelen in Nederland. Diederik studeerde zelf ook aan de VU en deed een master in de richting van Accounting & Control. Als data-analist legt Diederik de link tussen de inhoudelijke thema’s waar het CBF als toezichthouder mee bezig is en de data die zij daarbij kunnen gebruiken.

Marit Ackermans zit momenteel in de afrondende fase van haar master Marketing and Corporate Communication aan de Vrije Universiteit Amsterdam (VU). Naast deze Master studeert doet ze ook de Master Onderwijs en Innovatie. Haar basis ligt dus binnen de Pedagogische Wetenschappen, waarin ze vorig jaar haar Bachelor heeft afgerond. Tijdens haar studie ontwikkelde Marit een belangstelling voor de doelgroep kinderen, jongeren en ouders. Sinds een paar jaar werkt ze als onderzoeksassistent aan de VU en heeft Marit een passie voor wetenschappelijk onderzoek naar maatschappelijke impact en hoopt daarmee een positieve bijdrage te kunnen leveren aan onze samenleving.

Praktische informatie
De sessie vindt online plaats via Zoom-webinars en is gratis toegankelijk voor iedereen die interesse heeft. De sessie wordt opgenomen en wanneer je bent aangemeld ontvang je achteraf de link naar de opname. Je kunt tijdens de sessie vragen stellen via de Zoom-chat.

Inschrijven