Webinar - Zo zorgt een donateursgericht Direct Mail-programma voor betere resultaten
Direct Mail (DM) is al jaren een krachtig middel in de fondsenwervende programma’s van goede doelen, maar de fondsenwervende sector is constant in beweging. Als goed doel wil je dat jouw DM-programma daarin meebeweegt. Hoe je dat doet? Zet je donateur centraal. Daarover vertellen Margriet Mol van Mailtraffic en Data Inside en Fleur Enklaar van de Maag Lever Darm Stichting in dit webinar.
Een donateursgericht DM-programma zorgt voor meer betrokkenheid, beter behoud én een optimalisatie van kosten. De Maag Lever Darm Stichting ging aan de slag met een unieke manier van segmenteren, waarmee ze haar resultaten wist te verbeteren. Zo werd de dalende lijn in het reactivatieprogramma doorbroken én verbeterde het vervolggedrag van gereactiveerde donateurs. Ook hielp de nieuwe manier van segmenteren om DM tóch bij jongere donateurs in te kunnen zetten.
De onderwerpen die tijdens het webinar aan bod komen:
- Direct mail: wat speelt er op dit moment in de markt?
- Wat levert een donateursgericht DM-programma je precies op?
- 'De kracht van personaliseren' bij de Maag Lever Darm Stichting (praktijkvoorbeeld)
Het webinar wordt voorgezeten door moderator Marie-Claire de Waal, partner en strateeg bij marketingcommunicatiebureau Happy Horizon Non-profit.
Was je afgelopen jaar op de Vakdag fondsenwerving en nam je deel aan de inspiratiesessie met Margriet Mol en Fleur Enklaar? Dit webinar is een mooi vervolg! Hetzelfde onderwerp, maar met nieuwe informatie.
Over de sprekers
Margriet Mol werkt als adviseur fondsenwerving bij Mailtraffic en Data Inside. Hier helpt ze fondsenwervers om datagedreven te werken en zo fondsenwerving naar een (nog) hoger niveau te tillen.
Fleur Enklaar werkt sinds 2020 bij de Maag Lever Darm Stichting. Eerst als fondsenwerver, nu als teamleider fondsenwerving. In 2023 ging ze met collega Simone Mercx aan de slag met clustering om hun DM-programma te verbeteren.
Marie-Claire de Waal is partner en strateeg bij marketingcommunicatiebureau Happy Horizon Non-profit (voorheen WWAV), een bureau dat zich uitsluitend richt op de non-profit sector en zich specialiseert in het vertalen van complexe inhoud naar slimme marketing en activerende communicatie. Marie-Claire heeft als expertise strategie ontwikkeling, Direct Marketing vraagstukken, veranderingsprocessen en loyaltyprogramma's.
Praktische informatie
Het webinar is gratis toegankelijk voor iedereen die interesse heeft en vindt plaats via Zoom webinars op donderdag 20 juni van 10.00 tot 11.00 uur. Tijdens het webinar kun je vragen stellen via de Q&A functie. Het webinar wordt opgenomen en wanneer je bent aangemeld ontvang je de volgende dag automatisch een mail met een link naar de opname.