ACM waarschuwt voor betaalde opzegdiensten

Opzeggen

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) waarschuwt consumenten en donateurs met de slogan “Pas op voor opzegdiensten! Opzeggen doe je zelf”.

Als een donateur op internet zoekt op de naam van een goed doel in combinatie met “opzeggen”, komt deze vaak uit bij een commercieel bedrijf dat namens de donateur kan opzeggen. Een donateur betaalt daar echter wel een prijs voor en dit kan oplopen tot wel €35! Veel donateurs hebben niet in de gaten dat zij bij een betaalde opzegdienst terecht zijn gekomen, terwijl je gratis kunt opzeggen bij het goede doel zelf.

De ACM is daarom recent gestart met de campagne ‘Pas op voor opzegdiensten! Opzeggen doe je zelf'. Op de website van Consuwijzer van de ACM staan tips over hoe je een betaalde opzegdienst kunt herkennen en krijg je het advies om direct bij het goede doel op te zeggen. Daarnaast vindt je hier welke stappen je kunt nemen als er gebruik is gemaakt van een opzegdienst en waar je dit kunt melden.

Laatste nieuws

Belangenbehartiging Den Haag
Eerste Kamer heeft ingestemd met Energiewet, inclusief amendement Flach
Commissie normstelling
Nieuwe Normen en Beloningsregeling per 1 januari 2025
Opzeggen
Twee op de drie grote gevers zien doneren als maatschappelijke plicht