Bureau Nalatenschappen bestaat 15 jaar

Bureau Nalatenschappen eikenboom700x300

Op 1 maart bestond Bureau Nalatenschappen 15 jaar!

Ontstaan Bureau Nalatenschappen
De controle op de afwikkeling van nalatenschappen vereist specialistische kennis. Nalatenschappen zijn in de loop van de jaren steeds complexer geworden. Om goede doelen hierbij te ondersteunen is in 2008 Bureau Nalatenschappen opgericht door Juliette Nijenhuis (tot dat moment werkzaam voor de Nederlandse Hartstichting) onder de vleugels van Goede Doelen Nederland (destijds VFI). De Hartstichting, Nierstichting en Dierenbescherming sloten zich als eerste deelnemers aan. Urmila Kamtasing (notarieel jurist) en Linda-Kim van Drecht (paralegal) zijn al sinds de oprichting werkzaam bij Bureau Nalatenschappen en werken nog steeds met veel toewijding aan de dossiers voor de deelnemende goede doelen.

Bureau Nalatenschappen 15 jaar later
Inmiddels bestaat ons team uit veertien medewerkers en zien wij voor meer dan 30 deelnemers toe op de controle op de afwikkeling van nalatenschappen.

Baukje van Aller, manager bij Bureau Nalatenschappen: “Het is bijzonder om samen met mijn collega’s voor onze deelnemers de controle op de afwikkeling van zo veel nalatenschappen te mogen uitvoeren. In 2022 hebben wij op bijna 1.900 nalatenschappen de controle op de afwikkeling uitgevoerd. Als nieuwe deelnemers hebben wij Stichting Oogfonds Nederland, Stichting Villa Pardoes en Stichting RonaldMcDonald Vakantiehuizen, locatie Boshuus en locatie de Hoeve mogen verwelkomen. Het totaal aantal geregistreerde inkomsten uit nalatenschappen voor deze goede doelen was in 2022 € 89.344.200,-. Een fantastisch bedrag waar veel mooie doelstellingen mee kunnen worden gerealiseerd.

Wij hebben de ambitie om nog meer goede doelen aan te laten sluiten en onze deelnemers zo goed mogelijk te blijven ondersteunen bij de controle op de afwikkeling. Daarnaast willen wij investeren in verdere digitalisering en data-analyse.

Gedurende het jaar zullen wij met deelnemers, relaties en medewerkers op verschillende momenten aandacht besteden aan het 15-jarig bestaan. Tijdens onze volgende Deelnemersdag komend najaar zullen wij terugblikken op 15 jaar Bureau Nalatenschappen en vooruitblikken naar de toekomst!

Samenwerking
Een goede samenwerking tussen de medewerkers van Bureau Nalatenschappen en de deelnemers is essentieel. Samen kunnen wij verder bouwen aan een sterke dienstverlening.

Heb je interesse in onze dienstverlening? Kijk dan hier.

Laatste nieuws

Belangenbehartiging Den Haag
Eerste Kamer heeft ingestemd met Energiewet, inclusief amendement Flach
Commissie normstelling
Nieuwe Normen en Beloningsregeling per 1 januari 2025
Opzeggen
Twee op de drie grote gevers zien doneren als maatschappelijke plicht