Nieuwe Consumenten Adviesraad bij Stichting Reclame Code

Stichting reclame code

Op 1 april jl. heeft de Stichting Reclame Code de Consumenten Adviesraad (CAR) ingesteld. De stichting vindt het belangrijk dat de stem van consument & maatschappij is vertegenwoordigd bij de totstandkoming van regels en bij het toetsen daarvan door de Reclame Code Commissie. De adviesraad gaat hierbij een belangrijke rol vervullen die eerst werd vervuld door afzonderlijke deelnemende maatschappelijke organisaties.

De CAR bestaat uit de volgende leden:

  • Bart Combee – voorzitter (voorzitter College van Bestuur Hogeschool Inholland)
  • Milena Buurman – secretaris (adviseur public affairs Voedingscentrum)
  • Rosanne Bakker (interim deputy director of People, Finance & Operations Mama Cash)
  • Hanneke de Korte (hoofd Communicatie gemeente Rotterdam)
  • Marco Loos (hoogleraar Privaatrecht, in het bijzonder Europees consumentenrecht UvA)

De leden zijn voorgedragen door Felix Cohen (oud-directeur Consumentenbond) en een speciale commissie.

De Stichting Reclame Code is al meer dan 60 jaar actief op het gebied van zelfregulering van reclame. De stichting bevordert verantwoord reclame maken met als doel de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame te waarborgen. De Code Fieldmarketing, Code Postfilter en Code Telemarketing zijn voorbeelden van codes die door de stichting in de Reclame Code zijn opgenomen. De herziene Code Telemarketing wordt op dit moment voorgelegd aan de Stichting Reclame Code. Deze codes gaan over de zelfregulering binnen face-to-face, direct marketing en telemarketing en moeten ook door de leden van Goede Doelen Nederland worden toegepast.

Laatste nieuws

Euros geld briefjes 740x320
Onderscheid in risiconiveau stichtingen in derde National Risk Assessment
Tweedekamer
De evaluatie van de giftenaftrek afgerond
Geven in nederland logo
Dag van de Filantropie: Hoe zijn het geefgedrag en de maatschappelijke betrokkenheid veranderd