Divers programma-aanbod marketing en fondsenwerving in oktober en november

In oktober en november staan er weer diverse kennissessies en trainingen over marketing en fondsenwerving op het programma van de Academie. Lees hieronder meer over aankomende activiteiten en klik op de titel voor meer informatie en om je aan te melden. 6 oktober | Bijeenkomst Vriendenstichtingen ziekenhuizen We organiseren een bijeenkomst speciaal voor Vriendenstichtingen van ziekenhuizen, geheel in het teken van fondsenwerving.
In oktober en november staan er weer diverse kennissessies en trainingen over marketing en fondsenwerving op het programma van de Academie. Lees hieronder meer over aankomende activiteiten en klik op de titel voor meer informatie en om je aan te melden.
We organiseren een bijeenkomst speciaal voor Vriendenstichtingen van ziekenhuizen, geheel in het teken van fondsenwerving. Te gast zijn Lizzy Kreeftmeijer van Kentaa, Beer Lankhorst van het Maasstad Ziekenhuis, Christelle Bouman van Stichting voor het Gehandicapte Kind en Michiel van de Riet van St. Antonius Onderzoeksfonds. Zij delen praktijkervaringen en geven praktische tips over verschillende facetten van fondsenwerving. Tot slot vertelt Willem Visser van Organisatie van Morgen meer over het begeleidingstraject voor de Erkenning.
De Breakfast Club is een online rondetafelgesprek met collega fondsenwervers, gefaciliteerd door Vera Peerdeman en Karen Balvers-Wong van Nassau Fundraising. Deze keer vertelt Simone Mercx van Maag Lever Darm Stichting over een middle donorprogramma dat al 5 jaar mooie successen realiseert. Hoe werkt een middle donorprogramma als leadgenerator voor major donors? Wat is de rol van periodiek schenken bij middle donorwerving? En hoe pakken collega fondsenwervers middle donorwerving aan? Daarover gaan we in gesprek.
Tijdens dit webinar nemen we je mee in een aantal trends op het gebied van fondsenwervende evenementen én hoor je diverse cases van events waarbij het goed ging en waarbij het juist wat minder goed ging! Stefanie van Rootselaar (directeur) en Theo Dekker (voorzitter) vertellen over het ontstaan van Swim to Fight Cancer, een landelijke beweging om awareness te creëren voor het belang van onderzoek naar kanker én het werven van fondsen hiervoor en hoe zij met lokale organisatieteams samenwerken om zo efficiënt mogelijk deze fondsenwervende zwemevenementen te organiseren. Ivo voor den Dag (Emolife) vertelt je over de ontwikkeling van events en eventfundraising in de afgelopen jaren en neemt ons mee in de ontwikkeling van nieuwe fundraising-events aan de hand van een case study uit het afgelopen jaar.
In samenwerking met De Rake Zaak bieden we een serie van drie speciaal ontwikkelde interactieve workshops over ‘Fondsenwerving Zakelijke Markt’ aan. Dit is de derde workshop uit de serie en is voor iedere fondsenwerver in iedere fase van de fondsenwerving bruikbaar. Deze workshop gaat over hoe jij jouw fondsenwervingscompetenties kan optimaliseren tijdens een gesprek. Aan de hand van rollenspellen, pas je de geleerde salestechnieken toe, zodat je direct ervaart hoe je meer resultaat uit deze gesprekken kunt halen. De drie workshops zijn complementair aan elkaar, dus voor een optimale leerervaring adviseren we je om alle workshops te volgen, maar dat is niet verplicht.
In samenwerking met De Rake Zaak bieden we een serie van drie speciaal ontwikkelde interactieve workshops over ‘Fondsenwerving Zakelijke Markt’ aan. Dit is de eerste workshop uit de serie en is gericht op het acquisitietraject. Hoe kom je aan tafel bij een bedrijf? Een goede voorbereiding en het gebruik van een paar handige tools helpen je om efficiënt en effectief bedrijven te benaderen. Ook ga je oefenen met het Business Model Canvas om de vraag vanuit het bedrijf en het aanbod van jouw organisatie optimaal af te stemmen. De drie workshops zijn complementair aan elkaar, dus voor een optimale leerervaring adviseren we je om alle workshops te volgen, maar dat is niet verplicht.
Bekijk alle marketing en fondsenwerving activiteiten van de Academie hier.

Laatste ledenberichten

Beeld en Geluid gebouw 740x320
Jubileum: 60 jaar Socutera
Communicatie
Integriteit
29 mei: Workshop: Dilemma’s in je werk – het maken van integere afwegingen in de praktijk
Michell Hogendorp Expert Masterclass Kanaalmanagement
Eerste twee Masterclasses Fondsenwerving succesvol afgerond
Marketing & fondsenwerving