Inkoop

Jaaroverzicht: inkoopafspraken 2023

Factsheet inkoop 2023 740x320

In 2023 zagen we een flinke stijging in het aantal inkoopafspraken en in het gebruik ervan.

Dankzij onze inkoopafspraken met leveranciers kun je als lid tegen aantrekkelijke tarieven diensten en producten inkopen. Onze leveranciers zijn betrouwbare samenwerkingspartners met ervaring binnen de goededoelensector en aanbevolen door collega-goede doelen. Steeds meer goede doelen weten onze inkoopafspraken te vinden, zo blijkt uit de cijfers over 2023.

Cijfers over 2023
De totale omzet via de inkoopafspraken bedroeg in 2023 € 25.201.127. De omzet is daarmee 67% hoger dan in 2022. De toename is onder andere het gevolg van een stijging van het aantal deelnemers aan het PostNL contract, meer treinreizen met korting door medewerkers van goede doelen en diverse andere samenwerkingen waar (veel) meer gebruik van is gemaakt. Ook zijn in 2023 zes nieuwe inkoopsamenwerkingen tot stand gekomen en met drie leveranciers zijn de inkoopafspraken herijkt en opnieuw contractueel vastgelegd.

In 2023 waren er 51 inkoopafspraken beschikbaar voor onze leden. Er vonden 705 contractdeelnames plaats (tegenover 598 in 2022 - een groei van 18%). Elke contractdeelname staat voor een samenwerking tussen een goed doel en een leverancier van Goede Doelen Nederland.

Wil je weten van welke inkoopafspraak het meest gebruik wordt gemaakt? Je vindt hier een totaaloverzicht van de cijfers en resultaten.

Goede Doelen Nederland heeft met zo’n 50 leveranciers ledenvoordeel afgesproken. Deze voordelen zijn exclusief toegankelijk voor leden. Bekijk alle inkoopafspraken, verdeeld over 10 categorieën. Tarieven en kortingen staan meestal achter de inlog, alleen toegankelijk voor leden.

Laatste ledenberichten

Update belangenbehartiging activiteiten Goede Doelen Nederland