Marketing & fondsenwerving

Ledenbericht 1

700x300

H2 Subkoppen

Daarna volgt de rest van het verhaal opgedeeld in alinea’s. De diverse deelonderwerpen, die weer bestaan uit alinea’s, bouw je op met subkoppen. Een pagina bevat meerdere subkoppen. Dit zijn de deelonderwerpen die van toepassing zijn op het hoofdonderwerp. Met alinea's ga je dieper in op het onderwerp waar de betreffende pagina over gaat. Dit draagt niet alleen bij aan de leesbaarheid van de webpagina, maar ook aan de vindbaarheid.

Aantal karakters: max 400
Eigenlijk staat dit redelijk vrij, je moet natuurlijk kunnen vertellen wat je wil vertellen. Maar, probeer veel tekst echt op te splitsen in alinea’s afgewisseld met beeld (Zie kopje hieronder). Dat zorgt voor toegankelijk lezen. Probeer een alinea ook tot max 400 karakters te houden, mooi als dat lukt!

Afbeeldingen
Maak de webteksten aantrekkelijker om te lezen door afbeeldingen, video’s enzovoort toe te voegen aan de pagina. Mensen zijn visueel ingesteld, waardoor een afbeelding altijd de focus krijgt. Tevens vindt Google dat een voor een bezoeker geschreven tekst altijd voorzien moet zijn van een afbeelding. Met onze ‘body builder’ die we inbouwen kun je straks heel eenvoudig alinea’s tekst afwisselen met afbeeldingen/video’s.. en mee schuiven. Afbeeldingen moeten worden voorzien van een beschrijvende titel. Wat zie je op je afbeelding? Dat is om te zorgen dat je ook bij google-images scoort.

Interne links
Maak gebruik van een aantal interne links. Zorg ervoor dat je altijd linkt naar relevante pagina’s. Je leidt de bezoeker dan als het ware door de website heen en geef daarnaast de autoriteit van de webpagina door naar de andere webpagina.

Call to action
Iedere website of iedere webpagina heeft een doel. Op een pagina moet je proberen om de bezoeker zoveel mogelijk te sturen. Het moet namelijk duidelijk zijn wat de bezoeker moet doen, na het lezen van de tekst. Voeg daarom altijd een call to action toe in een webtekst. Een call to action vraagt bijvoorbeeld om een actie van de bezoeker. Voorbeelden hiervan zijn: contact opnemen, meer informatie aanvragen, video bekijken of inschrijven. Wij bouwen in dat jullie straks flexibel call to actions kunnen toevoegen via uitgelicht blokken of het toevoegen van ‘buttons’. Wel handig bij het schrijven van de content alvast deze crosslinks/call to actions te bedenken.

Bullet points zijn opsommingstekens die je kunt gebruiken op je website om een kernachtige opsomming te maken.

  • Door opsommingstekens te gebruiken kun je, de bezoeker van je website, op een duidelijke en overzichtelijke manier door de teksten heen begeleiden.
  • Het zorgt ervoor dat de bezoeker van je website binnen enkele tellen kunt zien wat je over probeert te dragen.
  • Bullet points gebruikt je om de belangrijkste informatie snel en kort over te brengen. Hierdoor kan de bezoeker snel zien of de informatie op hem van toepassing is.

Laatste ledenberichten

Beeld en Geluid gebouw 740x320
Jubileum: 60 jaar Socutera
Communicatie
Kennisfestival 740x320
Save the date: Kennisfestival op donderdag 7 november 2024 in Amersfoort
Integriteit
29 mei: Workshop: Dilemma’s in je werk – het maken van integere afwegingen in de praktijk