Marketing & fondsenwerving

Programma-aanbod marketing en fondsenwerving in maart-april

Thema marketing en fondsenwerving

In maart en april staat er weer een breed palet aan kennissessies en trainingen over marketing en fondsenwerving op het programma van de Academie. Lees hieronder meer over aankomende activiteiten en om je aan te melden.

Training Algemene Verordening Gegevensbescherming voor gevorderden
Donderdag 23 maart van 9.30 – 16.00 uur, kantoor Goede Doelen Nederland

Ben jij de verantwoordelijke en degene die je collega’s adviseert over hoe om te gaan met privacy vraagstukken en assisteer je bij verwerkersovereenkomsten, het verwerkingsregister en privacy beleid? Dan is deze training voor jou. Tijdens de training gaan we door de verplichtingen. Wat mag wel en wat mag niet? En hoe ga je om met het grijze gebied? We bespreken aan de hand van casuïstiek de ethische kant van het werken met persoonsgegevens. De training voor gevorderden wordt gegeven door Marianne Mathlener. Zij begeleidt al jaren organisaties bij de implementatie van de privacywetgeving.

Meer informatie over het programma, de kosten en het aanmelden klik hier. Er is inmiddels een wachtlijst voor de training maar mocht er een plekje vrijkomen dan kan jij wellicht aanschuiven dus meld je aan.

Workshop periodiek schenken

Maandag 27 maart van 14.00- 16.00 uur, PAX in Utrecht

Doe je op maandag 27 maart (van 14.00 -16.00) uur mee aan de workshop periodiek schenken? Onder begeleiding van Margot Schreuders van WWF gaan we dieper in op de donor journey die periodieke schenkers doorlopen. En we kijken samen welke barrières er zijn bij het vormgeven van deze journey voor jouw organisatie.

Wil je aan de slag met jouw periodiek schenken journey, de ervaring van (potentiële) periodiek schenkers verbeteren en ervaringen uitwisselen met vakgenoten op dit gebied? Dan ben je van harte welkom om aan deze workshop deel te nemen.

Meer informatie over het programma en aanmelden klik hier.

Workshop 2 Fondsenwerving Zakelijke Markt: Hoe bouw ik een impactvolle samenwerking op met bedrijven en blijf ik aan tafel?
Vrijdag 31 maart 9.30 - 16.30 uur, kantoor Goede Doelen Nederland

Deze interactieve workshop is gericht op de fase na je acquisitietraject: je zit nu aan tafel bij jouw prospect en dan? Hoe bouw je een strategische samenwerking met een bedrijf op? Aan de hand van de Results chain ga je oefenen met het in kaart brengen van een impactvolle samenwerking. De Result chain helpt je om je eigen organisatie helder te positioneren en nieuwe partijen aan je te verbinden. Dit doe je samen met Suzanne van Esser van de Rake Zaak.

Meer informatie over het programma en aanmelden klik hier.

Breakfast Club: Trends in major donorwerving
Dinsdag 4 april 9.00-10.00 uur, online

Als goed doel leer je steeds meer over de wensen en verwachtingen van major donors, en hoe je daarop kunt inspelen. Welke trends spot jij in major donorwerving? Wat zie je veranderen bij de major donor? En hoe speel je als relatiemanager in op de veranderde major donor? Dit onderwerp staat centraal in de Breakfast club op 4 april. Tijdens dit virtuele rondetafel gesprek kan je samen met Vera Peerdeman van Nassau en je collega fondsenwervers hierover ervaringen uitwisselen en kennisdelen. Schuif jij ook aan?

Voor meer informatie en aanmelden klik hier.

Bekijk alle marketing en fondsenwerving activiteiten van de Academie hier.

Laatste ledenberichten

Gekleurde handjes
Beëindiging inkoopsamenwerking met BCS/Apployed
Inkoop
Goede doelen samen The Social Handshake 740x320
Nieuwe inkoopsamenwerking met The Social Handshake – LoonGift
Inkoop
Nationale vrijwilligersprijzen 2024 740x320 jpg
Nationale Vrijwilligersprijzen 2025 in teken van verbinding
Vrijwilligersmanagement