CBF zet in op een bredere en sterkere positionering CBF-Erkenning
Het CBF wil een grotere bekendheid en een bredere en sterkere positionering van de CBF-Erkenning. Daarom verandert de uitstraling van het CBF. De naam CBF blijft, maar de omschrijving ‘Centraal Bureau Fondsenwerving’ wordt geschrapt. Daarvoor in de plaats komt de toevoeging ‘Toezicht op goeddoen’. Het CBF-logo en het CBF-Erkend Goed Doel-logo worden vervangen door een nieuw logo. Op 7 februari start het CBF de campagne ‘Achter elk Erkend Goed Doel staat CBF’. Een landelijke campagne die op de NPO-tv-zenders en online-mediakanalen te zien is.
Alle Erkende Goede Doelen ontvangen op 27 januari een toolkit met het nieuwe Erkenningslogo en communicatiematerialen om aan te kunnen haken bij de commercial.
‘Door fondsenwerving niet meer in onze naam te dragen en als onderschrift te kiezen voor “Toezicht op goeddoen”, verschuiven we de focus van de instroom van geld naar wat er met het geld wordt gedaan. Dat sluit aan bij de maatschappelijke ontwikkeling om meer nadruk op impact te leggen. Zo maken we bovendien mogelijk dat ons werkterrein zich kan verbreden. In ons logo vind je onze taken terug. Het oog staat voor toezicht en inzicht en je kunt ook een check-teken ontdekken als symbool voor “het is goed bevonden”, aldus Harmienke Kloeze, directeur van het CBF.
Basis voor de herpositionering waren de ontwikkelingen in de goededoelensector, de Toekomstvisie Erkenningsregeling, interne gesprekken en gesprekken met diverse stakeholders. Er kwam naar voren dat de officiële naam: Centraal Bureau Fondsenwerving niet meer de lading dekt van het werk van het CBF.
Meer informatie vind je hier.