Radio 1 uitzending over huis-aan-huis werving

NPO Radio 1 logo 2014 svg

Naar aanleiding van het tweede artikel van Follow the Money over de huis-aan-huis werving werden Goede Doelen Nederland en CliniClowns uitgenodigd om op radio 1 toe te lichten hoe deze vorm van werving werkt en wat het betekent voor goede doelen.

Op 13 oktober publiceerde Follow the Money (FtM) een tweede artikel over huis-aan-huis werving voor goede doelen. Naar aanleiding van dit artikel is Goede Doelen Nederland benaderd om aan te schuiven in het live programma ‘Je geld of je leven’ op radio 1. Wij hebben besloten hier aan mee te werken, met Margreet Plug als woordvoerder namens de sector. Wel hebben we aangedrongen op een duo interview met ook een goed doel dat dit wervingskanaal inzet. Coen Abbenhuis, directeur CliniClowns, was bereid om ook in de studio aan te schuiven. De andere gesprekspartner was de auteur van het FtM artikel, Daan Appels. Tijdens de uitzending werd doorgepraat over het artikel en een aantal zaken dat in het artikel werd belicht.

Je kunt de live uitzending hier terug luisteren (en kijken).

Laatste nieuws

Belangenbehartiging Den Haag
Eerste Kamer heeft ingestemd met Energiewet, inclusief amendement Flach
Commissie normstelling
Nieuwe Normen en Beloningsregeling per 1 januari 2025
Opzeggen
Twee op de drie grote gevers zien doneren als maatschappelijke plicht