Marketing & fondsenwerving

Geven aan goede doelen onderzocht door DPG Media

Het is voor goede doelen steeds moeilijker om trouwe donateurs te werven. Vooral jongeren willen wel graag een goed doel steunen, maar niet op structurele basis. Hoe kun je als goed doel inspelen op deze mentaliteit? Waar liggen nieuwe kansen? DPG Media en Panel Inzicht zochten het uit en ondervroegen 500 respondenten (20-79 jaar).

Geven aan een goed doel doen veel Nederlanders: maar liefst 79% van de ondervraagden heeft afgelopen jaar aan minimaal één goed doel gegeven. Maar slechts 14% van de jongeren is geneigd om een goed doel structureel te steunen. Jongeren doneren liever flexibel in plaats van de klassieke donatie. Zij doen dit bijvoorbeeld liever via een eenmalige deurcollecte, door een product te kopen van het goede doel of digitaal via een Tikkie of QR-code. Jongeren bereik je als goed doel het best online, op straat of via events. De communicatie richting jongeren verdient dan ook een net iets andere aanpak dan de traditionele manier van communiceren.

Lees hier meer over het onderzoek en download de infographic met alle resultaten.

DPG Media is partner van Goede Doelen Nederland op het gebied van media. Leden krijgen extra korting op hun tarieven. Lees hier meer over het ledenvoordeel. Wil je kennis maken met DPG Media, neem dan contact op met Claudia Postma via 088 - 556 77 77.

Laatste ledenberichten

Gekleurde handjes
Beëindiging inkoopsamenwerking met BCS/Apployed
Inkoop
Goede doelen samen The Social Handshake 740x320
Nieuwe inkoopsamenwerking met The Social Handshake – LoonGift
Inkoop
Nationale vrijwilligersprijzen 2024 740x320 jpg
Nationale Vrijwilligersprijzen 2025 in teken van verbinding
Vrijwilligersmanagement