Marketing & fondsenwerving

Herziening van de Code Postfilter door Stichting Postfilter

Brievenbus

De Code Postfilter richt zich op het versturen van geadresseerde reclamepost naar consumenten en donateurs. De huidige versie uit 2021 wordt momenteel herzien om beter aan te sluiten bij actuele behoeften en praktijkervaringen.

Ontdubbelen en adressenbeheer
Consumenten en donateurs kunnen zich registeren bij Postfilter om geen geadresseerde reclamepost te ontvangen. Daarnaast kunnen nabestaanden overleden personen laten opnemen in het Nationaal Overledenenregister (NOR). Stichting Postfilter beheert zowel Postfilter als het NOR.

Bij het verzenden van direct mailingen gelden de volgende richtlijnen voor goede doelen:

  • Mailing naar bestaande donateurs: Ontdubbel je adressenbestand met het NOR.
  • Mailing naar nieuwe donateurs (acquisitiemailing): Ontdubbel je adressenbestand zowel met Postfilter als met het NOR.

Meer informatie over deze richtlijnen, vind je hier op onze website.

Klankbordgroep: denk mee over de nieuwe Code
Stichting Postfilter heeft een klankbordgroep opgericht om samen met stakeholders de Code Postfilter te evalueren en verbeteren. Patricia van Ogtrop, van Goede Doelen Nederland, is hierbij betrokken als vertegenwoordiger vanuit de goede doelen sector.

Ben jij specialist op het gebied van direct mail (DM) en wil je bijdragen aan de herziening van de Code? Of heb je vragen? Neem dan contact op met Patricia van Ogtrop voor meer informatie.

Laatste ledenberichten

Geven in nederland beeld
Uitkomst enquête Geven in Nederland
Marketing & fondsenwerving
AI
Zijn jouw medewerkers al AI-geletterd?
Marketing & fondsenwerving
MVO Handreiking
Nieuwe MVO Handreiking gepubliceerd
Bedrijfsvoering & financiën