Is online marketing jouw vak?
Is online marketing jouw vak? En kun je wel wat hulp gebruiken bij de inzet van jouw online budget? SDIM, sinds 2006 een full-service online marketing bureau, heeft meer dan vijftien jaar ervaring in effectieve online marketing voor goede doelen. Met hun kennis en expertise helpen zij je graag verder. Bovendien profiteer je als lid van Goede Doelen Nederland van korting op hun diensten.
Online marketing als middel om je doelstelling te behalen is vandaag de dag onmisbaar. Door de vaak bescheiden budgetten in de goededoelensector is het belangrijk dat goede doelen hun beschikbare middelen optimaal benutten. Maar hoe zorg je ervoor dat je je middelen optimaal inzet? Hoe zet je jouw budget in? Kies je voor online advertenties of richt je je juist op social media om gericht een specifieke doelgroep te bereiken? En hoe vind je de beste en meest kostenefficiënte aanpak?
Jorn Staats van SDIM legt uit: "Om de juiste keuzes te maken, moet je kunnen vertrouwen op betrouwbare data en niet alleen op je gevoel. Dat betekent dat beslissingen gebaseerd worden op cijfers."
Hieronder lees je praktijkvoorbeelden van innovatie om online kanalen beter te laten presteren en een voorbeeld van hoe je je donatiepagina kunt optimaliseren.
Serverside Tracking
Serverside Tracking is een nieuwe manier om gegevens over bezoekers te verzamelen zonder afhankelijk te zijn van cookies, die tegenwoordig door strengere regels en korte levensduur steeds minder betrouwbaar zijn. In plaats van deze informatie via de internetbrowser van de gebruiker te meten, wordt dit gedaan via de eigen servers van opdrachtgevers. Dit biedt verschillende voordelen:
- jij hebt als organisatie zelf de controle over welke informatie er gedeeld wordt
- de website wordt sneller
- data kunnen worden verzameld die eigendom zijn en blijven van jouw organisatie
SDIM heeft deze methode succesvol toegepast voor verschillende goede doelen, zoals Wilde Ganzen, Care Nederland en Aidsfonds. Deze goede doelen zagen daardoor een directe verbetering in de resultaten van hun campagnes.
Optimaliseren donatiepagina
Wanneer je kunt vertrouwen op jouw data, heb je de basis om het succes van je website en donatiepagina's te vergroten. Voor Terre des Hommes is dit aangepakt met het ‘anchor-principe.’ Dit principe gaat ervan uit dat mensen zich laten beïnvloeden door een startpunt of referentiebedrag. Door een hoger donatiebedrag als optie te tonen, is er getest of dit mensen motiveert om ook daadwerkelijk meer te doneren.
SDIM voerde in opdracht van Terre des Hommes een A/B-test uit, waarbij één versie van de donatiepagina het hogere referentiebedrag liet zien en de andere versie niet. Het resultaat? De versie met het hogere referentiebedrag leidde tot een stijging van het conversiepercentage van maar liefst 34%.
Contactgegevens SDIM
Wil je meer weten of vrijblijvend in gesprek met een digital marketing expert over jouw vraagstuk, neem dan contact op met Jorn Staats van SDIM via j.staats@sdim.nl. Profiteer als lid van Goede Doelen Nederland van korting bij SDIM op data-analyse, campagne-optimalisatie, SEO, copywriting en digitale strategie.
Goede Doelen Nederland heeft met bijna 50 leveranciers ledenvoordeel afgesproken. Deze voordelen zijn exclusief toegankelijk voor leden. Bekijk de inkoopafspraak met SDIM om meer te lezen over hun aanbod. Zij bieden maatwerk-digital marketing, van het opzetten van strategieën tot de uitvoering ervan. De ledenkortingen staan achter de inlog, dit is alleen toegankelijk voor leden.