Marketing & fondsenwerving

Nieuwe Code Telemarketing in werking getreden

Telemarketing

Vanaf 15 oktober 2024 is de vernieuwde Code Telemarketing officieel van kracht, na goedkeuring door de Stichting Reclame Code. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland – dus ook goede doelen – die gebruikmaken van telemarketing om consumenten te benaderen.

De herziening is gericht op het wegnemen van zorgen die door consumenten en de overheid zijn aangegeven. In samenwerking met DDMA en andere belanghebbenden heeft Goede Doelen Nederland bijgedragen aan de ontwikkeling van een toekomstbestendige Code.

Volg de nieuwe richtlijnen
Vind de vernieuwde Code Telemarketing en een Q&A met de belangrijkste wijzigingen en veel gestelde vragen onder 'downloads'.

Alle relevantie informatie over geldende wet- en regelgeving in de Telemarketing is ook hier terug te vinden op onze website. We vragen jullie hiervan kennis te nemen, te bespreken met jullie telemarketingbureaus en de benodigde aanpassingen door te voeren binnen jullie organisatie.

Op 10 oktober jl. vond de kennissessie Telemarketing die plaats. Tijdens deze bijeenkomst kwamen praktijkcases van vijf verschillende goede doelen voorbij en werd stilgestaan bij de nieuwe wet- en regelgeving. De presentatie is beschikbaar via bovenstaande link, achter de leden inlog.

Laatste ledenberichten

Witte afbeelding 190x92
Oproep Goossen Hoenders: ''Sluit je aan bij onze coalitie''
Betalingsverkeer
IVY2026 International Volunteer Year 2026
Internationaal Jaar van de Vrijwilliger 2026: de aftrap op 5 december
Vrijwilligersmanagement
Witte afbeelding 190x92
Zichtbaar op BNR Nieuwsradio of in het Financieele Dagblad in 2026?