Marketing & fondsenwerving

Nieuwe Code Telemarketing in werking getreden

Telemarketing

Vanaf 15 oktober 2024 is de vernieuwde Code Telemarketing officieel van kracht, na goedkeuring door de Stichting Reclame Code. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland – dus ook goede doelen – die gebruikmaken van telemarketing om consumenten te benaderen.

De herziening is gericht op het wegnemen van zorgen die door consumenten en de overheid zijn aangegeven. In samenwerking met DDMA en andere belanghebbenden heeft Goede Doelen Nederland bijgedragen aan de ontwikkeling van een toekomstbestendige Code.

Volg de nieuwe richtlijnen
Vind de vernieuwde Code Telemarketing en een Q&A met de belangrijkste wijzigingen en veel gestelde vragen onder 'downloads'.

Alle relevantie informatie over geldende wet- en regelgeving in de Telemarketing is ook hier terug te vinden op onze website. We vragen jullie hiervan kennis te nemen, te bespreken met jullie telemarketingbureaus en de benodigde aanpassingen door te voeren binnen jullie organisatie.

Op 10 oktober jl. vond de kennissessie Telemarketing die plaats. Tijdens deze bijeenkomst kwamen praktijkcases van vijf verschillende goede doelen voorbij en werd stilgestaan bij de nieuwe wet- en regelgeving. De presentatie is beschikbaar via bovenstaande link, achter de leden inlog.

Laatste ledenberichten

Cybersecurity landschap
Cybersecurityexpert Patrick Jordens in gesprek met CBF over informatiebeveiligingseisen
Bedrijfsvoering & financiën
AI beeld
Meld je aan voor onze nieuwe Werkgroep AI
Innovatie
Maartje pot
Nieuwe collega PA