Marketing & fondsenwerving

Nieuwe Code Telemarketing in werking getreden

Telemarketing

Vanaf 15 oktober 2024 is de vernieuwde Code Telemarketing officieel van kracht, na goedkeuring door de Stichting Reclame Code. De nieuwe bepalingen gelden voor alle organisaties in Nederland – dus ook goede doelen – die gebruikmaken van telemarketing om consumenten te benaderen.

De herziening is gericht op het wegnemen van zorgen die door consumenten en de overheid zijn aangegeven. In samenwerking met DDMA en andere belanghebbenden heeft Goede Doelen Nederland bijgedragen aan de ontwikkeling van een toekomstbestendige Code.

Volg de nieuwe richtlijnen
Vind de vernieuwde Code Telemarketing en een Q&A met de belangrijkste wijzigingen en veel gestelde vragen onder 'downloads'.

Alle relevantie informatie over geldende wet- en regelgeving in de Telemarketing is ook hier terug te vinden op onze website. We vragen jullie hiervan kennis te nemen, te bespreken met jullie telemarketingbureaus en de benodigde aanpassingen door te voeren binnen jullie organisatie.

Op 10 oktober jl. vond de kennissessie Telemarketing die plaats. Tijdens deze bijeenkomst kwamen praktijkcases van vijf verschillende goede doelen voorbij en werd stilgestaan bij de nieuwe wet- en regelgeving. De presentatie is beschikbaar via bovenstaande link, achter de leden inlog.

Laatste ledenberichten

Dunck Loyalty logo nieuw2023 600x300
Resultaten CSS Benchmark 2024 zijn bekend!
Marketing & fondsenwerving
Telemarketing
Strengere handhaving ACM in de telemarketing
Marketing & fondsenwerving
Impactfair
Datingshow Goede Doelen Nederland populair tijdens de Impact Fair
Impact