Waardevolle Kennis- en netwerkbijeenkomst Telemarketing

2024 Kennisbijeenkomst Telemarketing Goede Doelen NL

Op 10 oktober vond een kennis- en netwerkbijeenkomst Telemarketing plaats, waar verschillende fondsenwervers van goede doelen bij aanwezig waren.

Tijdens deze bijeenkomst stonden aansprekende praktijkcases van verschillende goede doelen centraal, zoals van Vluchtelingenwerk Nederland, Amnesty International, de Hartstichting, Plan International NL en de Nierstichting. Deze organisaties deelden hun ervaringen met telemarketing en presenteerden voorbeelden van campagnes en strategieën die zij succesvol hebben ingezet.

De cases gaven inzicht in de diverse manieren waarop telemarketing kan worden ingezet binnen de non-profit sector. Zo werd er bijvoorbeeld dieper ingegaan op:

  • De waarde van telemarketing: Wat is de waarde van dit kanaal voor onze sector en op welke manieren zetten organisaties telemarketing in?
  • Upgrade-strategieën: Hoe kunnen we bestaande donateurs stimuleren om hun maandelijkse bijdrage te verhogen?
  • Conversie van leads: Welke technieken zijn effectief om potentiële donateurs om te zetten in daadwerkelijke donateurs?
  • Loyaliteit: Op welke manier kun je donateurs bedanken en je organisatie daarbij betrekken?

De praktijkcases zorgden voor veel interactie in de zaal. De vragen en antwoorden die hieruit voortvloeiden leverden waardevolle inzichten op voor alle aanwezigen.

Naast de cases werd er ook uitgebreid stilgestaan bij de recente wijzigingen in de Code Telemarketing en de praktische implicaties hiervan voor telemarketeers.

Verder was er natuurlijk na afloop volop ruimte om te netwerken en het uitwisselen van ervaringen bij de borrel.

De presentatie, Code Telemarketing en een Q&A zijn hieronder te downloaden.

Laatste ledenberichten

Cyber security 3400657 640
Toch subsidie cyberweerbaarheid voor goede doelen
Inkoop
Nyenrode Business Universiteit 740x320
Nieuwe prijsafspraken met Nyenrode Business Universiteit
Inkoop
Postnl 740x320
Mogelijk langere bezorgtijd post heeft beperkte gevolgen voor goede doelen
Inkoop