Tarieven en uitzendmogelijkheden

Uitzenden bij de NPO via Socutera is één van de voordeligste manieren om een miljoenenpubliek te bereiken. Als lid van Goede Doelen Nederland krijg je voorrang op zendtijd en ledenkorting. Bovendien betalen leden, in verband met de vrijstelling, geen btw. Je kan kiezen voor zendtijd in de vorm van een standaardweek of een blokweek.

Standaardweek
Een week op NPO te zien met 1 spot van 20 tot 30 sec EN 1 spot van 90 tot 95 sec (totaal gemiddeld 11 uitzendmomenten).

Tarief 2025 leden:
€ 3.150 (korting: € 550)
Tarief 2025 niet-leden:
€ 3.700 (excl. 21% btw)

  • 1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met 1 lange spot (90-95 sec) EN 1 korte spot (20-30 sec).
  • De uitzending (lange spot) wordt 5 keer uitgezonden, op vaste tijdstippen. Deze spots zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen.
  • De korte spot wordt gemiddeld 6 keer uitgezonden, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt.
  • Aanleveren: 2 spots. 1 spot van minimaal 90 en maximaal 95 seconden EN 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden (afwijkende spotlengtes zijn niet mogelijk).
  • De spot is ook online zichtbaar op www.goededoelennederland.nl, www.goededoelen.nl, Instagram Goededoelen, Instagram Goededoelennederland en het Socutera YouTube-kanaal.
  • Bekijk onze voorwaarden en aanleverspecificaties (onderaan deze pagina bij Downloads).


Blokweek
Drie goede doelen delen een uitzendweek. Elk goed doel heeft 1 spot van 20 tot 30 sec en gemiddeld 7 uitzendmomenten.

Tarief 2025 leden: € 1.600 (korting € 165)
Tarief 2025 niet-leden:
€ 1.765 (excl. 21% btw)

  • Er zijn 5 blokweken in 2025: 18-24 januari, 19-25 april, 21-27 juni, 16-22 augustus, 18-24 oktober. De overige uitzendweken zijn standaardweken.
  • 1 week te zien op NPO 1, 2 en 3 met een korte spot (20-30 sec), die tot 1 uitzending wordt gevormd met 2 korte spots van andere goede doelen. De korte spot wordt afzonderlijk ook uitgezonden op één van de 3 NPO’s.
  • De uitzending van de korte spots van de 3 goede doelen is 5 keer te zien, op vaste tijdstippen. Deze uitzendingen zijn onderdeel van het uitzendschema en worden opgenomen in de tv-gidsen en dagbladen.
  • De korte spots van elk afzonderlijk goed doel zijn gemiddeld nog 2 keer zichtbaar op NPO 1, óf 2, óf 3, op werkdagen. Deze spots zijn geen vast onderdeel van het uitzendschema. De NPO zendt deze flexibel uit, daar waar ruimte vrijvalt.
  • Aanleveren: 1 spot van minimaal 20 en maximaal 30 seconden (afwijkende spotlengtes zijn niet mogelijk).
  • Er zijn maar enkele uitzendweken als blokweek beschikbaar. Socutera kan pas een blokweek garanderen, als er een geschikte samenstelling van goede doelen/spots is gevonden.
  • De uitzending, bestaande uit 3 goede doelen, is ook online zichtbaar op www.goededoelennederland.nl, www.goededoelen.nl, Instagram Goededoelen, Instagram Goededoelennederland en het Socutera YouTube-kanaal.
  • Bekijk onze voorwaarden en aanleverspecificaties (onderaan deze pagina bij Downloads).