Bureau Nalatenschappen

De afwikkeling van nalatenschappen is een grote verantwoordelijkheid. Goede doelen willen de laatste wil van de erflater optimaal uitvoeren. Het betreft een gevoelig onderwerp, waarbij de houding van het goede doel grote invloed kan hebben op de afwikkeling van de nalatenschap. Om onze leden hierbij te ondersteunen hebben wij in 2008 Bureau Nalatenschappen opgericht. Het bureau, een ‘shared service center’ zonder winstoogmerk, neemt de controle op de afwikkeling van nalatenschappen voor goede doelen uit handen.

Het bureau beschikt over alle benodigde kennis en ervaring op het gebied van nalatenschappen en notariële boedelafwikkeling om de controle op nalatenschappen optimaal te kunnen uitvoeren. In 2015 heeft Bureau Nalatenschappen ruim 1.350 dossiers behandeld. 21 leden nemen deel aan het bureau. Meerdere leden maken op adviesbasis gebruik van de aanwezige kennis en expertise.

Bureau Nalatenschappen heeft ook een algemeen mailadres: nalatenschappen@goededoelennederland.nl.

Klap menu uit
Gerelateerd Nieuws

De Goede Doelen Gids 2016 is uit

De Goede Doelen Gids, uitgave 2016, is in een o

Gerelateerde Ledenberichten

Bureau Nalatenschappen introduceert...

Deelnemers van Bureau Nalatenschappen krijgen g

20e deelnemer Bureau Nalatenschappen

Onlangs heeft Bureau Nalatenschappen haar 20e d

Overzicht werkzaamheden executeur opgesteld

Als onderdeel van het draaiboek ‘afwikkeling na

Samenwerken aan een professionele afwikkeling van nalatenschappen

21 leden nemen deel aan Bureau Nalatenschappen

Lees meer