Kennisfestival 2024 - Activeren van jongeren en social media: is er nog wel ruimte voor inhoud?
Marie-Claire de Waal en Bart Kampschreur
Over de sessie
In deze inspirerende sessie brengen Marie-Claire en Bart twee werelden samen: haar jarenlange expertise in de non-profit sector en zijn ervaring in gaming en jongerenmarketing. Ze laten zien hoe leuk het is om jongeren te activeren en hoe we daarbij echt anders moeten leren denken. Ze nemen je mee in de wereld van algoritmes, videostructuren en het loslaten van je huisstijl zonder je identiteit te verliezen. En waarom je TikTok moet snappen, ook als je daar niet actief op bent of mag zijn. Moet je echt dansjes doen om op te vallen? Is er nog ruimte voor inhoud? Marie-Claire en Bart belichten de grootste spanningsvelden rondom jongeren, goede doelen en social media, en onthullen hoe je deze spanningsvelden kunt navigeren om wel succesvol te zijn. Mis deze kans niet om te leren van hun rijke inzichten!
Over Marie-Claire en Bart
Marie-Claire de Waal heeft ruim 20 jaar ervaring binnen non-profit-communicatie en fondsenwerving. Als managing partner van Happy Horizon Non-Profit (voorheen WWAV) vertaalt zij complexe inhoud naar activerende communicatie voor organisaties zoals het Rode Kruis, VluchtelingenWerk Nederland en de KNRM. Marie-Claire is ook een veel gezien moderator op non-profit evenementen, waar ze haar energie en kennis deelt om anderen uit te dagen en te inspireren. Volgens haar vormen non-profits de ruggengraat van de samenleving en daarom draagt ze graag bij aan hun groei en impact.
Bart Kampschreur werkt ruim 10 jaar binnen social media met bekende consumentenmerken als De Sims, Walibi en Assassin’s Creed, maar ook met onderwijsinstellingen als het Landelijk Centrum Studiekeuze en de Haagse Hogeschool. Hij is oprichter van Vortex Agency, het gespecialiseerde social label van bureaugroep Happy Horizon en hij doceert binnen verschillende post-hbo-opleidingen aan de Hogeschool Arnhem Nijmegen.